Kirja-arvio: Puoliksi villi

Kirjoittanut Q_Black - 3.0

Ensimmäinen osa oli melkoisen sekava eikä siitä tahtonut oikein päästä jyvälle. Lisäksi se oli jopa tylsä. Toisessa osassa alkaa jo tapahtua. Tarinan kerronta on paljon selkeämpää ja reippaampaa ja tätähän luki jo melkein ilokseen ensimmäiseen osaan verrattuna. Kirjailija on siis kehittynyt tarinan kanssa huomattavasti. Pidin tämän kirjan juonikuvioista ja uusiin noitiin tutustumisesta. Val ja Nesbitt olivat oikein persoonallisia tapauksia. Annalise sen sijaan alkoi ärsyttää minua suunnattomasti tässä kirjassa. Olisin halunnut vedellä tyttöä pitkin korvia. Hienoa, että tässä osassa Marcuskin pääsi vähän esille. Olen aina ollut ehkä enemmän hyvisten puolella, mutta Marcuksessa oli kyllä sitä jotain mikä pisti fanittamaan häntä ihan täysillä. Nathanin kyky oli hieno ja erikoinen ja yllätti suuresti kirjan loppupuolella tapahtuva juttu jota en odottanut vielä tässä kirjassa tapahtuvaksi. Kaiken kaikkiaan piristävä lukukokemus vaikkei nyt suosikkikirjoihin lukeudukaan. Jos yhtään pidit ekasta osasta niin kannattaa katsastaa tämä.

Tietoa kirjasta :: Puoliksi villi

Sally Green Julkaistu: maaliskuu 24, 2015
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

JO 50 KIELELLE KÄÄNNETTY MAAGINEN MENESTYSSARJA

Nathan on kohdannut viimein pahamaineisen isänsä Marcuksen ja saanut häneltä kolme lahjaa, jotka tekevät hänestä täysivaltaisen aikuisen noidan. Pakomatka kuitenkin jatkuu yhä. Nathanin täytyy pelastaa Annalise ja valita puolensa noitien kapinassa, jossa hän taistelee niin vanhojen ystävien kuin vihollistenkin rinnalla. Ennen kaikkea hänen on opittava hallitsemaan uutta kykyään – kummaa, villiä voimaa, joka uhkaa ottaa hänet kokonaan valtaansa.

NoitavaellusPuoliksi poissa (Half Bad -trilogia, #3)Odin kirous (Noitien taistelu, #3)VeritaikaJäämaan huuto (Jäämaan kronikka, #1)
rudi92
Uusin jäsen: touko kumpulainen