Radleyn perhe - Matt Haig4

Kirja-arvio :: Radleyn perhe

Kirjoittanut Tantor90

Yleensä tykkään lukea kaikenlaista fantasia kirjallisuutta, varsinkin kun kirjassa on vampyyreitä,noitia,demoneita tai muuta yliluonnolisia kykyjä omaavia olioita. Niin tämä kirja oli ihan huono, siis todella huono ja outo. Ei ollu minun juttu tämä kirja.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Radleyn perhe

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Taina Wallin. Sidottu, kansipaperi.

Alex-palkinto 2010.

Mitä jos et himoitsisi naapurin autoa vaan haluaisit vain imeä hänen vertaan?

Tervetuloa Radleyn perheen kotiin! Peter, Helen ja heidän teini-ikäiset lapsensa Clara ja Rowan asuvat tavallisessa talossa tavallisessa lähiössä. Ympäristöön sulautuminen ei kuitenkaan ole helppoa, kun on kannettavana synkkä salaisuus – joka yllättäen valkenee myös perheen teineille.

Radleyn perhe on vetävä ja koskettava tarina poikkeuksellisesta perheestä, jolla on muutakin kuin koira haudattuna. Vaikka Radleyt yrittävät olla olematta vampyyriperhe, omaa luontoaan ei voi unohtaa. Syvemmällä tasolla kirja on kertomus siitä, mihin aikuiseksi kasvaminen voi johtaa ja miten halujen tappaminen voi viedä kohti veretöntä elämää.

Maailmalla Radleyn perhe on ollut arvostelumenestys, ja se on käännetty jo 25 kielelle. Kirjasta on myös tekeillä elokuva.

Todella hauska.” – Vogue

Juuri kun ajattelit, että Stephanie Meyerit ovat imeneet nykyvampyyrit kuiviin, ilmestyy Matt Haigin viisas ja inhimillinen tarina vampyyriperheen elämästä kunniallisessa englantilaislähiössä.” – Daily Mail

Hupaisan erikoinen.” – Financial Times

"Matt Haigin tekstiä on riemukasta lukea. Parhaimmillaan se kertoo paljon meistä ihmisistä ja heikoimmillaan se tyytyy olemaan vain viihdyttävä." – Kansan Uutiset