Pimeyden hetki (Soturikissat #6) - Erin Hunter10

Kirja-arvio :: Pimeyden hetki

Kirjoittanut lolde

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tämä kirja uhkuu jännitystä juonellaan, kun suuri lopputaistelu alkaa lähestyä. Olin kuitenkin jokseenkin pettynyt, kun Tiikeritähti on ollut niin suuressa osassa kaikissa kirjoissa, ja juoni on keskittynyt pitkälti tämän pahuudentekoihin, ja kun Tiikeritähti lopulta kuolee tässä osassa, on tuo kuolema nopea, eikä edes yhdenkään klaanikissan tekemä. Pidin kyllä ideasta tuoda kirjaan täysin uusi ja vahva vihollinen, ehkä vihollinen oli kuitenkin vähän liioiteltu kaikkine koiranhammaspantoineen ja kynsineen, joka vähän laski tämän kirjan pisteitä. Olen pitänyt kirjasarjassa juurikin siitä, että kissat ovat pysyneet kissamaisina, eikä niille ole luotu mitään ihmismäisiä piirteitä. Lopputaistelussa osa kohtauksista sai omiakin tunteita nousemaan vähän pintaan, varsinkin Valkomyrskyn kuollessa. Olisi ollut myös realistisempaa, että tässä suuressa lopputaistelussa olisi menetetty myös Myrskyklaanin osalta vähän enemmän henkiä, annettiin kuitenkin ymmärtää, että vastus on todella paha.

Pimeyden hetki

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Pimeyden hetki koittaa Myrskyklaanille, kun Tiikeritähden vallanhimo syöksee metsän hirvittävään vaaraan. Jotta Tulisydän voisi pelastaa ystävänsä, hänen täytyy ymmärtää Tähtiklaanin pelottava ennustus:

”Neljästä tulee kaksi.
Leijona ja tiikeri kohtaavat taistelussa,
ja metsä hukkuu veren valtaan.”

On enteiden täyttymisen ja sankaruuden aika...

Warrior Cats -kirjoilla on maailmalla miljoonia lukijoita, ja sarja on käännetty jo 20 kielelle. Pimeyden hetki on sarjan kuudes osa.

”Kirjailija on luonut kiehtovan ja monitahoisen maailman, jossa on rikas tarusto ja miellyttävä nuori sankari.” – School Library Journal

”Täynnä jännitystä.” – Booklist, review journal of the American Library Association

”Toiminnantäyteinen seikkailu. Miellyttää vastustamattomasti jokaista, joka on joskus ihmetellyt, mitä mahtavia unelmia perhekissan mielessä mahtaakaan kummitella.” – Publisher’s Weekly