Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia #3) - Lauren Oliver10

Kirja-arvio :: Requiem: Rakkaus palaa

Kirjoittanut Moonlight

Tän koko trilogian oon ite innostunu lukemaan jo kaksi kertaa, eikä ole kummallakaan kerralla pettänyt, päinvastoin. Toisella lukukerralla sain jopa enemmän irti, vaikka ensimmäinen on aina ensimmäinen ;) Ihana tarina, onnellinen loppu, en paljoa innostunut henkilöistä, paitsi tietysti Alexista ja Korpista :c Deliriumin ja Pandemoniumin loput olivat niiin ihania ja kauheita samaan aikaan, jotain sellaista joka sai mut lukemaan ne loppusivut joka kirjasta pariin kertaan uudestaan kyyneleet silmissä.. "Kesän jälkeen, kuinka kukaan voisi valita talven"

Requiem: Rakkaus palaa

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Marja Helanen. Päällyksen kuva: Gustavo Marx. Alkuperäispäällyksen suunnittelu: Erin Fitzsimmons ja Hilary Zarycky. Sidottu, kansipaperi.

Dystopiatrilogian odotetussa päätösosassa muurit murtuvat ja Lena on väistämättömien ratkaisujen edessä.

New York Timesin bestsellerlistaa koristanut Delirium-trilogia teki Lauren Oliverista dystopiagenren nousevan tähden ja kirjan päähenkilöstä Lenasta netin kirjallisuuspalstojen uuden puheenaiheen. Tunteet kriminalisoivasta yhteiskunnasta kertova sarja saavutti Facebookissa hetkessä kymmeniätuhansia faneja ja nousi Amazonin kesähitiksi. Sarjan päätösosassa sota hallitusta vastaan on täydessä liekissä. Myös tunteiden roihu on kuumaa Lenan joutuessa tekemään valintansa Julianin ja Alexin välillä. Lisää draamaa tuovat Portlandin muurien sisäpuolelle jääneen Hanan vaiheet ja Lenan suhde kuolleeksi luultuun äitiinsä.

FOX 2000 on ostanut sarjan elokuvaoikeudet ja keskustelut sen roolituksesta käyvät verkossa vilkkaana. Sarjan aikaisemmat osat Delirium ja Pandemonium ovat edelleen lukijoiden saatavilla.