Lumoava kirous (Loihtijakronikka #1) - Kami Garcia, Margaret Stohl6

Kirja-arvio :: Lumoava kirous

Kirjoittanut Mystinen tyttö

Odotin tältä kirjalta paljoa, koska siitä on elokuva tehty ja muutenkin pidän noidista, loihtijoista ja sun muista sellaisista. Tähän jouduin kuitenkin pettymään. Teksti oli todella takkuilevaa ja venytettyä. Yksinkertaisesti tylsää. En tiedä oliko vika suomennoksessa, mutta teksti vain oli hitaasti kulkevaa ja tylsää. Kun olin keskelle kirjaa päässyt minusta tuntui, että olisi tarvittu vain yksi luku tapahtumille mitä oli tapahtunut. Liikaa venytettyä tekstiä. Idea on kuitenkin mahtava. Ja henkilöt ovat ihania ja kiinnostavia. Siksi en ymmärrä mikä meni pieleen. Miksi teksti oli huonoa? Olen itse asiassa aika ylpeä itsestäni, että sain kirjan loppuun asti luettua. En olisi ihmetellyt jos olisin jättänyt sen kesken. En todennäköisesti aio lukea seuraavia osia, mutta ihmeitä tapahtuu, ehkä luen ne. En ehkä suosittelisi tätä, mutta jos haluat lukea niin lue ihmeessä, ehkä kirja avautuu paremmin sinulle.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Lumoava kirous

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Aila Herronen. Sidottu.

Rakkautta ennen ensisilmäystä

Gatlinin uneliaassa pikku kylässä kuka tahansa uusi tyttö herättäisi huomiota. Lena Duchannes ei edes ole kuka tahansa, ja Ethan Watelle hän on jotain vielä enemmän. Lena on tyttö, josta Ethan on nähnyt unia. Tyttö, jonka putoamista hän ei voi estää.

Lenalla ja Ethanilla on yhteys, jota kumpikaan ei voi hallita. Yhdessä he nousevat yhteisön ennakkoluuloja vastaan ja astuvat maailmaan, johon kuolevaiset eivät ole astuneet. Salaisuus, lumoava kirous, on valmis nousemaan esiin, vaientamaan kylässä huutaneen hiljaisuuden.

Lumoava kirous aloittaa eeppisen rakkausdraaman, jonka pohjalta tehty elokuva saapuu Suomeen helmikuussa 2013. Historiallinen noitasaaga on myyty jo 39 maahan.

Herkullinen musta fantasia

”Tämä kirja on lahja Stephenie Meyerin ja True Bloodin faneille.” – SLJ

”Taitavasti punottu, tunnelmallinen ja omaperäinen.” – Melissa Marr, Ilki ihanan ja Sala kavalan kirjoittaja

”Nokkela, täyteläinen ja romanttinen.” – Kirkus Reviews