Pimeä sydän (Mystic City #2) - Theo Lawrence10

Kirja-arvio :: Pimeä sydän

Kirjoittanut Amelie

Pidin tästä osasta yllätyksekseni enemmän, kuin ensimmäisestä. Turk nousi heti suosikki hahmokseni, mikä oli hieman yllättävää siihen nähden miten ensimmäisessä osassa Turkilla oli hyvin pieni rooli. Uudet hahmot toivat mukavaa vaihtelua juoneen. Hunter oli tässä kirjassa, jotenkin erittäin raivostuttava ja itseppäinen. Kirja oli mielestäni hyvällä huumorilla, jännityksellä ja romantiikalla maustettu mahtava kokonaisuus. Pidin kovasti ja jään innolla odottamaan jatko-osaa.Suosittelen!

Pimeä sydän

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Kirsi Ohrankämmen. Kansi: Tex Hänninen. Sidottu, kansipaperi.

Kaupunki liekeissä.
Luottamus murskana.
Täydellinen rakkaus tuhoutunut.

Ylhästön eliittiin kuuluvan perheensä hylännyt Aria Rose on päätynyt mystikkorakastettunsa Hunterin kannattajien turvapaikkaan kaupungin ulkopuolelle. Aria haluaa kuitenkin olla Hunterin rinnalla ja karkaa Manhattanille. Seuraukset ovat kohtalokkaat: Arian isän miehet kidnappaavat hänet, ja hän on vaarassa joutua jälleen muistintyhjennykseen ja naimisiin kuolleeksi uskomansa ylhästösulhasensa kanssa. Samaan aikaan kaupungissa käydään veristä valtataistelua mystikoihin liittyneiden Alhaston köyhien ihmisten ja Ylhästön etuoikeutettujen välillä. Pahinta on, että Hunter näyttää käyttäneen Ariaa tässä taistelussa lupaa kysymättä hyväkseen…

Pimeä sydän on toinen osa ilmastonmuutoksen jälkeiseen aikaan sijoittuvassa Romeo ja Julia -tarinassa. Se on sähköinen, toiminnantäyteinen futuristinen fantasia, joka tempaa mukaansa ja pitää pihdeissään läpi liekkien ja kaaoksen.