Loistava aloitus sarjalle! Lopun jälkeen teki mieli aloittaa heti toinen osa, taukoja pitämättä. Se koukutti lukijansa aivan täysin. Kerronta oli sulavaa ja helppo lukuista. Idea on aivan mahtava! Hämmästelen vieläkin Rowlingin kekselijäisyyttä, yksityiskohtia tekstissä, ainutlaatuisia hahmoja ja ylipäätään halua luoda Harry Potter ja hänen ystävänsä. Myönnän, että kirja ei vetänyt minua mukaansa niin kuin olin toivonut, mutta uskon ja toivon syvästi, että pääsen mukaan seuraavissa osissa. Tässä sarjassa on selvästi aivan oma maailmansa minne täytyy sukeltaa. Täytyy sukeltaa niin syvälle, että on valmis ottamaan taikasauvan käteen ja lähtemään junan laiturilta yhdeksän ja kolme neljäsosaa kohti tylypahkaa. Suosittelen ehdottomasti! Jos et tahdo lukea tätä itsellesi, lue se vaikka jollekin joka ei osaa vielä lukea, mutta jaksaa kuunnella!

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja viisasten kivi

J. K. Rowling Julkaistu: syyskuu 28, 1998
Avainsanat: elokuva, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu. Nidottu laitos 2011. Jim Kayn kuvittama laitos ilmestyy 6.10.2015.

Nestlé Smarties Book Prize 1997 Gold Medal 9–11 years, FCBG Children's Book Award 1997, Birmingham Cable Children's Book Award 1997, Young Telegraph Paperback of the Year 1998, British Book Awards 1997 Children's Book of the Year, Sheffield Children's Book Award 1998, valittu American Library Association's 100 Best ... (lisää)

Löytynyt (Taikavaras, #3)Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Tiimalasi (Everlife, #1)Iltahämärä (Soturikissat: Uusi profetia, #5)Pimeä sydän (Mystic City, #2)
LeastKnown, Shadow, Astorethein, Wanda
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson