Riitasointu (Langennut enkeli #2) - Becca Fitzpatrick3

Kirja-arvio :: Riitasointu

Kirjoittanut Mirelle

Okei..ensimmäinen osa oli paljon parempi. Tämä oli pettymys. Päähenkilöistä molemmat käyttäytyvät täysin typerästi ja Nora ei osannut ollenkaan päättää oliko Patch kiva vai ei. Tuntui kuin olisin lukenut kirjaa Kauniista ja rohkeista. Olisin toivonut enemmän jännitystä. Tämä on myös yksi harvoista kirjoista jonka jätän kesken. Olen lukenut nyt 228 sivua eikä mielenkiinto vain yksinkertaisesti riitä.

Riitasointu

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Nora ja Patch saivat toisensa, mutta kestääkö heidän rakkautensa myös arjen paineiden keskellä? Vaikka Noran olisi pitänyt tietää, että suhde suojelusenkelinä toimivan nuorukaisen kanssa ei ole helpoimmasta päästä, tulevat seurustelun haasteet hänelle yllätyksenä. Patch ei lukeudu Noran suojelunhaluisen äidin suosikkeihin, ja kapulaa rattaisiin heittävät myös nuorukaista valvovat arkkienkelit. Nora ei pääse eroon tunteesta, että Patch salaa häneltä asioita, ja huomaa epäilevänsä tämän tunteiden syvyyttä.

”Kaikki varoittivat minua. He sanoivat, että minä olin vain yksi uusi päänahka vyöllesi, ja sinä häipyisit sillä sekunnilla, jolloin minä rakastuisin sinuun. Minun on saatava tietää, etteivät he olleet oikeassa.”

Lisää epäluuloja herättää Patchin outo ja äkillinen kiinnostus sietämätöntä Marcieta kohtaan – asia, jota yhä etäisemmäksi muuttuva poika ei suostu selittämään. Samalla kun erimielisyydet uhkaavat erottaa parin lopullisesti, kasvaa Noran kiinnostus oman menneisyytensä mysteereihin: mitä tarkkaan ottaen tapahtui Noran isälle? Ja onko asialla mitään tekemistä sen kanssa, että Noran suonissa virtaa langenneen enkelin veri?