Tapaaminen Elämän kanssa - Cecelia Ahern7

Kirja-arvio :: Tapaaminen Elämän kanssa

Kirjoittanut Mirelle

Hömppäähän tämä oli, mutta pitkästäaikaa hyvänlaatuista. Juoni oli erikoinen ja kekseliäs ja sitä luki hyvillä mielin. Kirja kertoi realistisesti ihmisten elämästä ja luonteista, eikä kehittänyt mitään kuvitelmaa täydellisistä ihmisestä ja täydellisestä maailmasta. Pidin myös siitä, ettei päähenkilöistä päässyt ihan heti perille vaan joutui vähän miettimään heidän tarkoituksiaan.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Tapaaminen Elämän kanssa

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

MITÄ SINÄ KERTOISIT OMALLE ELÄMÄLLESI TAVATESSANNE?

Lucy Silchesterillä ei mene hyvin. Hänen elämänsä rakkaus jätti hänet, ja hän sai potkut unelmatyöstään. Lucy välttelee ystäviään, vihaa uutta työtänsä ja asuu pienessä vuokrakämpässä vain kissa seuranaan. Hänen elämänsä perustuu valheisiin: hän valehtelee työstään ja työssään, ystävilleen, vanhemmilleen, kaikille – eikä halua kenenkään näkevän, kuinka onneton hän oikeasti on.

Kaikki muuttuu, kun Lucy saa kutsun tapaamiseen oman Elämänsä kanssa. Yllätys on suuri, kun Lucysta kaiken tietävä Elämä osoittautuu nuoreksi mieheksi, jolla ei myöskään mene kovin hyvin. Lucyn ja Elämän yhteinen taival ei ala lupaavasti: jokaisesta valheesta, jonka Lucy elämästään kertoo, hänen Elämänsä kertoo muille jonkin totuuden. Lucy ei voi enää vältellä omaa elämäänsä ja kipeidenkään totuuksien kohtaamista.

Koskettava, hauska ja osuva Tapaaminen Elämän kanssa kertoo mitä tapahtuu, jos jättää elämänsä huomiotta ja antaa periksi. Ahernin ainutlaatuinen taito yhdistää arkinen ja taianomainen ihastuttaa joka kerta.

\"Yksi Ahernin parhaista kirjoista... Hauska ja koskettava kirja, jolla on tärkeä sanoma.\" – Daily Express