Viettelys - Maggie Stiefvater 7.54   100

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Marja Helanen. Sidottu.

Maggie Stiefvaterin Väristys-sarjan itsenäinen jatko-osa!

Jokainen uskoo tuntevansa Colen tarinan. Rocktähti. Narkkari. Alamäki. Katoaminen. Mutta vain muutama ihminen tietää Colen synkimmän salaisuuden, hänen kykynsä muuttua sudeksi.

Yksi näistä ihmisistä on Isabel. Hetken aikaa Isabel ja Cole rakastivat toisiaan, mutta siitä tuntuu kuluneen kokonainen ihmiselämä. Nyt Cole on taas valokeilassa. Vaaravyöhykkeellä. Isabelin elämässä. Mutta voiko tämän syntisen pelastaa?

Vuonna 2010 Väristys-kirjan Sam ja Grace veivät lukijoiden sydämet. Sudeksi muuttuvan pojan ja päällepäin tavallisen tytön rakkaustarina sai vierelleen kaipuuta ja rock n' rollia tihkuvan tragedian, kun Häivähdys- ja Ikuisuus-kirjoissa äänen saivat kovapintainen kaunotar Isabel ja ihmissudeksi muuttunut rock-kukko Cole ja he miltei varastivat show'n runollisilta rakastavaisilta.

Viettelys on Isabelin ja Colen tarina.

Kirja julkaistu lokakuu 7, 2014 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Sinner
Tietoja muokattu maaliskuu 28, 2023

Väristys

Väristys (Väristys #1) 8.20   436
Häivähdys (Väristys #2) 7.96   306
Ikuisuus (Väristys #3) 8.08   268
Viettelys 7.54   100

syyskuu 29, 2019

Melko samanlainen kuin saagakin, kerrontatyyli ei ollut tässäkään mieleiseni. Tuntui täytekirjalta.

lolde
marraskuu 26, 2015

Väristys -trilogia teki itseeni aikanaan sen luettuani suuren vaikutuksen ja päätyikin yhdeksi suosikkisarjakseni. Nyt pääsin lähemmin tutustumaan tuohon pahamaineiseen Coleen ja tuittupäiseen Isabeliin ja heidän tarinaansa. Myös tämän parin tarina piti hyvin otteessaan ja Stiefvater onkin onnistunut myös tämän itsenäisen jatko-osan kirjoittamisessa.

inari
lokakuu 3, 2015

Kirja täytti odotukseni ja anuttisin kirjasta suunnattomasti. Kun ensikertaa näin kirjan kirjaston hyllyillä, en uskonut näkemääni: Colen ja Isabelin oma tarina? No olin tietenkin hirmu iloinen ja lainasin kirjan välittömäst. Suosittelen kaikille väristys-sarjasta pitäneille! i

elokuu 9, 2015

Todella kevyttä luettavaa eli hyvä jos ei meinaa muuteen jaksaa oikein keskityyä lukemaan. Kirjan nimen suomennos häiritsee minua jostain sysytä kamalasti, miksei "syntinen" käynyt nimeksi?

coffee
kesäkuu 29, 2015

Ihanaa että tämäkin kirja tuli luettua! Ikuisuuden lopussa sain itkupotkuraivarin siitä, miten Isabelin ja Colen tarina loppui, ja olin niin onnellinen kun tän bongasin kirjakaupasta. Vahvat hahmot ja L.A:n maisema takaaupean lukukokemuksen!

darlah-01
kesäkuu 23, 2015

Ei aivan yltänyt muun sarjan tasolle mutta aivan ihana kirja kuitenkin Cole on ihana päähenkilö:)

Sunsetbeach
helmikuu 27, 2015

Ei yhtä hyvä, ku Väristys- trilogia, mutta oli silti aivan ihana <3

Celestine
helmikuu 6, 2015

Väristykseen rakastuttuani halusin lukea tämänkin, ja sanotaan että kyllä kannatti! Cole oli aiemmissa osissa lähinnä semmoinen "ihan kiva" hahmo, mutta Viettelys sai allekirjoittaneenkin vähäsen hurmaantumaan :) Isabelin ja Colen suhteesta on ihana lukea, ja vaikka kirja ei muun sarjan tasolle ylläkään, suosittelen sitä ehdottomasti :)

tammikuu 15, 2015

Todella hyvä ja koukuttava kirja. Pidin kyllä Väristys- trilogiastakin, mutta tämä kirja oli kyllä jopa parempi. Päähenkilöidin tunteita kuvattiin hyvin ja niihin oli helppo päästä mukaan. Juoni kulki kohtalaisen sujuvasti läpi koko kirjan. Suosittelen :)

Cicatrix
joulukuu 28, 2014

Stiefvaterin väristys-trilogiasta en pahemmin perustanut, ihan hyvä sarja se toki oli, mutta en ikinä oikein ymmärtänyt miksi kaikki hössöttivät sen ympärillä niin kamalasti. Tämä Viettelys kirja oli mielestäni parempi. Oikeastaan kirjassa loppujen lopuksi tapahtui aika vähän, mutta Isabelin ja Colen tunteiden kirjoa kuvattiin hyvin. En kuitenkaan pitänyt kirjan lopun yksinkertaisuudesta, siitä miten kaikki olikin yhtäkkiä niin hyvin ja tultiin toimeen täydellisesti ja näin.

joulukuu 5, 2014

Colesta tuli Väristys-trilogiassa suosikkini joten ehdottomasti piti katsastaa tämä kirja! Siinä missä Gracen ja Samin tarina oli herkkä, surumielinen ja keskittynyt metsiin, tämä kirja keskittyi Los Angelesiin palmujen ja kaiken sykkeen keskelle. Cole palaa omaan julkkiksen rooliinsa nolattuaan itsensä aiemmin lavalla ja uskoteltuaan kaikille kuolleensa. Tällä kertaa paluu tapahtuu tosi-tv:n muodossa. Cole on sanavalmis ja hurmaa hymyllään kun taas Isabel on tempperamenttinen kaunotar joten draamaa ei ainakaan puutu, ehkä sitä oli melkein jopa liikaakin? Tässä ei ollut tasaisia hetkiä juurikaan vaan tilanne muuttui alituiseen eikä kyllä päästänyt lukijaa nukahtamaan missään vaiheessa. Kirja oli omalla tavallaan myös surumielinen lueskellessa pääparin omista ongelmista ja niiden kanssa taistelusta. Täytyy myöntää, että pidin aiemmasta susitarinasta enemmän, tämä tuntui vähän liiankin irralliselta ja oli vaikea yhdistää aiempaan. Viihdyttävää tämä silti oli ja Cole oli edelleen melko hurmaava persoona.

Riley Charlotte
marraskuu 5, 2014

Oli ihanaa kuulla, että Isabel ja Cole saa oman kirjan. Kaikinpuolin hyvä kirja. Isabel on jotenkin aivan mahtava hahmo, vaikka välillä onkin vähän pinnallinen ja sellanen bitch muita kohtaan, mutta sisältä Isabel oli erilainen. Cole St.Clair, narkkari, ihmissusi ja rokkari. Oli tosi surullista, että Cole oikeasti halusi pysyä kuivilla, mutta kukaan ei uskonut, että Cole olis tosissaan. Jeremy oli ihan mielenkiintoinen ja mukava hahmo. Lopuksi olisin kyllä mielelläni lukenut vielä lisää Isabelin ja Colen yhteisistä hetkistä. Hyvää työtä Stiefvaterilta!:)

lokakuu 17, 2014

Viettelys on juuri niin ihana, kuin ajattelinkin. Cole ja Isabel ovat ihana pari ja olin revetä liitoksistani kirjan viimeisten sivujen aikana. Myös parin yhteiset kohtaukset olivat todella ihania. Stiefvater on loistava kirjailija, jolla riittää mielikuvitusta sekä romantiikan tajua. Olisi upeaa saada lukea muitakin hänen teoksiaan. (vähän vinkkinä kustantajille)

Radioactive
lokakuu 25, 2014