Haadeksen talo (Olympoksen sankarit #4) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Haadeksen talo

Kirjoittanut Ida

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Äääh!! Taas yksi mahtava kirja luettu! Rakastan Percyä ja Leoa. Tykkään kaikista hahmoista paitsi en niin paljon Frankista. Asiaan siis... Pidin tästä kirjasta todella paljon. Percabethin yhteinen tulevaisuus aww!♥ Kirja oli hauska ja en saanut silmiä irti siitä. Riordan kirjoitaa hommansa tyylillä. Jason jäi vaisuksi tässä kirjassa ja samoin Piper, mutta ei se minua niin haittaakkaan vaikka pidän Piperista. Hazelista opin tykkäämään enemmän ja hitusen Frankista. Nico on jotnkin mielenkiintoinen hahmo ja säälin häntä aika paljon. Toivottavasti se sen oikean löytää pian. Se että Nico on homo itseasiassa ei järkyttänyt minua ollenkaan. Pistää miettimään että miten Nico pysyi Tartaroksessa yksin hengissä? Tartaros yhh aika pelottava paikka pakko sanoa. Se arai/kirous kohta pisti miettimään, että montako hirviötä Percy on tappanut ja kuinka mahtava se on. Mahtavampi kuin jotkut jumalat (Ares) Yleensä vertaan miespuosia sankareita Percyyn automaattisesti. Annabeth taas pisti parastaan älykkyydellänsä. Bob! Titaani Bob XD (kuulosa aina niin naurettavalta) jäi sinne kituumaan sen hyvän jättiläisen kanssa ja SE ON VÄÄRIN. Tuli oikein tippalinssiin kun sitä kohtaa luin. Kalypso ja Leon juttua oli kiva lukea. Kalypsosta saatiin tietää hiemaan enemmän. Kalypsosta tuli myös mieleen kysymys että kuinkakohan monta tyttöä(Nico myös) on ollut ihastunu Percyyn? (Joo joo vertaan kaikki jutut Percyyn) Vihdoinkin Leoon rakastuu joku muu kun mä. Kuulostan ihan fangirliltä mikä kauhistuttaa mua, mutta tää sarja on mahtava, joka paranee paranemista melkein yhtä hyvä kun Percy Jakcson sarja. En osaa sanoa voittaako kirja edeltäjänsää, mutta loistava teos kuitenkin. Ei kun kirjastoon hakemaan seuraavaa osaa :)

Haadeksen talo

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Percy Jackson -faneja hemmotellaan taas!

Koukuttava tarina imaisee mukaansa kuin tornado. Kun Percy ja Annabeth putoavat rotkoon, joka syöksee heidät Tartaroksen syvimpiin syövereihin, viiden muun puolijumalan ei auta kuin totella Percyn käskyä. Heidän on etsittävä Haadeksen talo ja valloitettava Kuoleman ovi, jonka kautta sielut voivat siirtyä manalasta kuolevaisten maailmaan.