Eksynyt sankari (Olympoksen sankarit #1) - Rick Riordan8

Kirja-arvio :: Eksynyt sankari

Kirjoittanut Ida

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Hih. Tämä kirja lojui kirjahyllyssä aika kauan lähnnä siksi,että en uskaltanut avata kirjaa jossa ei ole Percyä. Pelotti/jännitti se, että Percy Jackson- sarjasta tulee jatkoa. No lopulta kirjan etukannen avasin ja en saanut taaskaan silmiäni irti. Oli tullut ikävä Riordanin tekstiä. Piperin "minulla on iso salaisuus ja joudun pettämään heidät" juttu ärsytti toden teolla. Yllätyin siitä, että Piper oli Afroditen lapsi, mutta kivaa vaihtelua sekin. Drew ärsytti ja vielä enemmän riitti juttu ja se miten ne puhu Silenata! Silena loppujen lopuksi teki oikean päätöksen ja se vakoili Beckendorfin takia ja sen jälkeen pelkäs varmaan lopetaa vakoiluu. No onneks Piper pisti pisteen siihenkin. Jason on ihan kiva. En oikein lämmennyt niin paljon kuin varmaan pitäisi. En oo ikinä pitänyt Zeuksesta/Juppiterista. Liikaa valtaa mun makuun. Jumalat on aika kiittämättömiä ja ei nin paljon parempia kun jotkut titaanit joissain asioissa. Roomalais juttu oli kiva käänne. Minusta on myös kiva että Jason on Thaleian veli. Mytologiaa taas mitä rakastan ja sitä nyt olen tutkinut Wikipediasta ihan mielenkiinnolla paljon ja kaikissa Netflix - sarjissa joita katon sitä tuleekin. Khione oli aika pelottava ja Gaia vasta pelottavan mahtava on. Titaanit vaikutavat nyt pikkuisilta ja heiveröisiltä Gaiaa katsoessa. Kuulun ikuisesti Leotiimiin kunnes Percy saapuu♥ Hefaistoksn poika ! Kivaa uutta. Leon tarina on mielenkiintoinen Callida-tätineen. Loistava krja kuitenkin!

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Eksynyt sankari

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Minne katosi Percy Jackson?

Percy Jacksonin katoaminen pakottaa uuden sukupolven puolijumalat tositoimiin maailman pelastamiseksi

Kun Jason herää bussissa, hänellä ei ole aavistustakaan, missä hän on. Vieressä istuu kaunis tyttö Piper ja edessä ilvehtii ylivilkas teini, joka väittää olevansa hänen paras ystävänsä Leo. Auto kuljettaa luokkaretkelle ongelmanuoria ja nuorisorikollisia, joita opettaja pitää kurissa pesäpallomailan avulla.

Jason ei muista tyttöä eikä Leoa eikä sitäkään, miksi istuu bussissa. Hän ei edes tiedä, kuka hän itse on. Ainoa joka uskoo Jasonia on kilipukkia muistuttava opettaja, joka mäkättää tunnistavansa puolijumalan kilometrien päähän, ja että Jasonin sietää olla varuillaan.

Kun bussiin iskee pyörremyrsky, jonka ainoana kohteena ovat Jason ja hänen uudet ystävänsä, Jason alkaa ymmärtää, mitä opettaja tarkoitti. Hän, Piper ja Leo ovat puolijumalia, joiden on estettävä maailmaa luhistumista. Ja he todellakin ovat suuressa vaarassa.

Rick Riordanin kreikkalaista mytologiaa ja nykyamerikkalaisten varhaisnuorten elämää taitavasti yhteen punova sarja Percy Jacksonista on voittanut lukuisia palkintoja. Sen ensimmäisestä osasta on tehty myös elokuva Salamavaras. Uusi viisiosainen sarja lääkitsee Percy Jackson -fanien fantasian nälkää.