Kirja-arvio: Labyrintti

Kirjoittanut NinjaKoala - 3.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Pakko sanoa, että olin pettynyt. Menin katsomaan elokuvan ennen lukemista, joten odotukset olivat vähän liiankin korkealla. Kirjan kieli oli jotenkin tylsää. Usein sivun luettuani huomasin, että minulla ei ole hajuakaan, missä nyt mennään. Luin siis joitakin kohtia kolmekin kertaa kunnes tajusin, mitä siinä puhutaan. En pidä päähenkilöistä, jotka ovat Thomasin tavoin viisaimpia, nopeimpia ja kaikin puolin parempia, kuin koko muu jengi. Ai niin, noiden ominaisuuksien lisäksi Thomas on kykeneväinen myös jakamaan ajatuksia päänsä sisällä Teresan kanssa. Kirjan idea viehätti minua kuitenkin loppuun asti. Kirja olisi voinut olla ehkä vähän lyhyempi. Minulla nimittäin välähti heti asioita mielessä kuten: "Verratkaa niitä eri alueiden karttoja keskenään, mänttipäät!" ja "Hypätkää nyt sinne saattaja-aukkoon, klönttipäät, tai tulen ja työnnän teidät sinne itse Paalulla!" Näiden asioiden huomaamiseen kirjan hahmoilla meni kaksi vuotta (paitsi tietysti Thomasilla, joka selvitti kaikki salaisuudet heti Aukiolle tultuaan). Hyvää lukemista silloin, kun ei ole aikarajoja. Aion lukea seuraavatkin osat.

Tietoa kirjasta :: Labyrintti

James Dashner Julkaistu: maaliskuu 3, 2015
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

”Jos et pelkää, et ole ihminen.”

Huikean elokuvasovituksen syksyllä 2014 saanut Maze Runner – Labyrintti on koukuttava kertomus Thomasista, joka herää hissistä muistamatta muuta kuin nimensä. Kärpästen herran kaltaisissa tunnelmissa Thomas kohtaa lauman lapsia aukiolta, jota ympäröivät kivimuurit. Pakeneminen voi alkaa.

lisää)

Nälkäpeli 1–3Halki ikiyön (Paljaan taivaan alla, #2)Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)Paljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Armonvuosi
Uusin jäsen: Ruska