Kirjassa oli tälläkin kertaa sama kuvio: alussa kiinnostaa ja lukeminen on nopea, keskellä hidastuu, loppua kohti juoni muuttuu kiinnostavammaksi. Toisaalta tässä osassa äsken mainittu ilmiö oli heikompi ja kiinnostus pysyi melkein koko kirjan läpi. Melkein. Alastor oli todella kiva mukava pikku lisäys, mutta hänen puuttumisessa ei olisi minua haitannut. Harmittaa, että Ginnyä ei tässäkään osassa näkynyt, mutta Krum ja Cedrick olivat hahmolisäys mistä pidin kovasti. Teksti oli yhä hyvin kirjoitettua ja helposti luettavaa, kirjassa avautui uusia ikkunoita mitkä auttavat hahmottamaan kokonaiskuvaa velhomaailmasta. S.Y.L.K.Y. oli huvittava ja oli hauskaa seurata sen etenemistä. Odotan innolla jo jatko-osaa. Suosittelen lämpimästi!

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja liekehtivä pikari

J. K. Rowling Julkaistu: helmikuu 14, 2001
Avainsanat: elokuva, hugo-palkinto, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu.

Hugo-palkinto 2001, Scottish Arts Council Book Award 2001, Children's Book Award (9–11-vuotiaat) 2001, Whitaker's Platinum Book Award 2001, W. H. Smith Children's Book of the Year, Mythopoeic-palkinto 2008 (lastenkirjat, koko sarja), vuonna 2019 The Guardianin listalla The 100 best books of the 21st century sijalla 97.

Harry Potter herää Likusteritiellä arvessaan tuntuvaan polttavaan ... (lisää)

Ensimmäinen taistelu (Soturikissat: Klaanien synty, #3)Vartijat: Alkemistien kaupunki (Vartijat, #2)Tomupoika (Loukkupoika, #2)Sotilaat (Talon-saaga, #3)Lahja
Uusin jäsen: Aada