Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan (Prinsessa Ruusunen #1) - Anne Rice6

Kirja-arvio :: Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan

Kirjoittanut Q_Black

Minulla ei oikeastaan ollut tarkoitus edes lukea tätä kirjaa, mutta voitin tämän kirja-arvonnassa joten sitä kautta tämä sitten tuli tutuksi. En ole pahemmin lukenut tämänkaltaista kirjallisuutta, mutta eipä tullut yllätyksenä kirjan sisältö missään määrin. Tässä kirjassa kuitenkin pitäydyttiin aika asiallisena jos sellaisesta nyt voi puhua. Hämmästyttävää jos joku ei perehdy mikä kirjan idea on ennen kuin alkaa lukea ja kauhistuu sitten siitä mitä sen sivuilla lukee :D Teksti oli aika nopeasti luettavaa ja ymmärrettävää. Enemmän olisin ehkä kaivannut sellaista normaalia kerrontaa ja hahmojen pään sisään pääsyä, mutta sivut omistautuivat lähes kokonaan pelkästään sadomasokistisiin tarinoihin kerta toisensa jälkeen joten puolen välin jälkeen lukeminen oli välillä jo vähän tympeää. Ruusunen oli aika herkkä tapaus, mutta samalla pidin hänen kapinahengestään joka ei katoa kirjan loppupuolellakaan vaan oikeastaan kasvaa. Lopulla alkaakin sitten hiukan yllättävästi tapahtua uusia juonenkäänteitä ja toisen orjan tulo kuvioihin sekoittaa aika kivasti pakkaa ja jäin miettimään onkohan kuviolla mitään järkevää tulevaisuutta jatkoa ajatellen. Sinänsä ainakin erilainen lukukokemus ja ehkäpä jossain välin tutustun toiseen osaan koska Ruususen kohtalo kiinnostaa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan

Alkuteos ilmestynyt 1983 salanimellä A. N. Roquelaure. Suomentanut Timo Utterström. Kansi: Maria Raasakka. Nidottu.

New York Timesin bestsellerlistan valloittanut eroottinen versio tutusta sadusta.

Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan kertoo prinsessa Ruususen tarinan uudella sävyllä. Kirjan Ruusunen herätetään vähemmän viattomalla suukolla, ja palkinto prinssille on suotuisa: prinsessan täydellinen antautuminen…

Ruusus-satua päivittävän trilogian ensimmäinen osa tuo vanhaan satuun tihkuvaa himoa ja eroottista kaipuuta. Erotiikkaa lähestytään naisen näkökulmasta, naisen nautinnon kautta, eikä häpeämättömän sadomasokistinen kuvaus sorru liikaan väkivaltaisuuteen vaan pitäytyy ihastuttavassa viehkeydessä.