Kirja-arvio: Sormuksen ritarit

Kirjoittanut Poison Girl - 3.0

Sainpas sen luettua! Tämä kirja on ehkä ainoa joka on minussa herättänyt näin paljon ristiriitaisia tunteita. Välillä juoni eteni vauhdikkaasti ja oli helppoa päästä eteenpäin, mutta välillä taas oli aivan kuolettavan tylsää tekstiä ettei mitään rajaa. Vasta 200 sivun jälkeen alkoi tapahtua. Vaikeat, pitkät lauserakenteet ja varsinkin haltioiden käyttämä hienostunut kirjakieli rasittivat ja hankaloittivat lukemista. Välillä juuri lukemani meni ihan ohi. Tykkään kuitenkin juonesta ja kirjan maailmasta. Kyllä muutkin osat tulen lukemaan ... joskus. Nyt kiinnostaa nähdä leffaversio!

Tietoa kirjasta :: Sormuksen ritarit

J. R. R. Tolkien Julkaistu: 1973
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: elokuva, keski-maa

Alkuteos ilmestynyt 1954. Suomentaneet Kersti Juva ja Eila Pennanen. Runot suomentanut Panu Pekkanen. Tarkistettu laitos: WSOY, 2002. Päällys: Sami Saramäki. Sidottu, kansipaperi. Painostiedot Kontuwikissä.

PITKÄ MATKA PIMEYDEN VALTAKUNTAAN

Kun tummat pilvet kerääntyvät Keski-Maan taivaalle ja mantereen mahtavien katse on suuntautunut muualle, joutuvat pienet ja hiljaiset tekemään ... (lisää)

Ase itse (Ensimmäinen laki, #1)Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)Lasipalatsi (Throne of Glass, #1)Ennen hirttämistä (Ensimmäinen laki, #2)Varjosielu (Pohjoisen legendat, #2)
Uusin jäsen: ArunaK