Kirja-arvio: Nekropolis

Kirjoittanut Poison Girl - 4.5

Siitä on vissiin pari vuotta kun viimeksi luin tätä sarjaa .. Tässä osassa portinvartijat ovat löytäneet toisensa, enää tarvitaan viimeinen portinvartija messiin mukaan. Mattin tarvitsee siis matkustaa Hong Kongiin asti, missä pahuus on jo ottamassa yliotteen. Supehyvä sarja, jota ei viitsitty sitten suomentaa loppuun! Järkyttävän törkeää jättää viimeinen, ratkaiseva kirja suomentamatta! Suorastaan kiehun kiukusta. Ei auttanut muu kuin ostaa netistä englanninkielinen versio. Mulla meni koko viime kesä sitä 800-sivuista murikkaa lukiessa, mutta oli se sen arvoista että saa sarjan päätökseen. Tietääkseni Alex Rider -sarjaakaan ei suomennettu loppuun. R-A-S-I-T-T-A-V-A-A

Tietoa kirjasta :: Nekropolis

Anthony Horowitz Julkaistu: huhtikuu 8, 2010
Tyylit: fantasia, jännitys, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Susanna Paarma. Sidottu.

Hyytävä nuorten fantasiasarjan neljäs osa – voiko Vanhoja pysäyttää?

Ikiaikaisen pahuuden voimat, historian alkuhämärissä voitetut ja vangitut Vanhat, ovat murtautuneet vankilastaan Nazcan aavikolla. Viisi vartijaa, viisi toisilleen tuntematonta nuorta, ovat ihmiskunnan ainoa toivo – vain he voivat voittaa vanhat, ja hekin vain yhdessä.

Matt, Pedro, Scott ja Jamie ... (lisää)

Loimut (Synkät vedet, #3)Syvyyksissä (Synkät vedet, #1)Sumussa (Synkät vedet, #2)Pimeän käskyläiset (Viisi vartijaa, #3)Kauhujen saari (David & Larissa, #3)
Uusin jäsen: Essi Loponen