Kuiskauksia haudan takaa (Harper Connelly #1) - Charlaine Harris9

Kirja-arvio :: Kuiskauksia haudan takaa

Kirjoittanut Sunsetbeach

Ensin vertasin Harperia Sookieen, mutta kun olin lukenut hetken, tajusin että se oli tyhmää. Harperin ja Sookien tarinat ovat aivan erilaisia, vaikka joissakin kohdissa tulisi toinen mieleen. Pidin kirjasta, vaikka ensin tuli sellainen tunne, että kannattiko sittenkään lukea. Kannatti. Harperin erikoiskyky on aika mahtava, vaikka hieman karmiva. Kirjassa oli sekä mukavia että vähän ärsyttäviä henkilöitä, mutta se on vain hyvä. Jos mukana olisi ollut hieman enemmän romantiikkaa, olisin varmaan antanut viisi tähteä. Suosittelen!

Kuiskauksia haudan takaa

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

Harper Connelly on 24-vuotias, rehellinen, lojaali mutta monien silmissä varsin outo nuori nainen. Teini-ikäisenä Harperiin iski salama ja hän sai kyvyn aistia kuolleiden sijainnin ja viimeiset hetket. Niinpä hän etsii työkseen kuolleita ihmisiä, apunaan velipuolensa Tolliver. Kaksikko liikkuu toimeksiantojen perässä paikasta toiseen ja saa selville salaisuuksia, joiden moni toivoisi pysyvän haudattuina.

Harper ja Tolliver matkaavat nyt pieneen arkansasilaiseen kylään selvittämään paikallisen teinitytön kohtaloa. Tytön ruumis löytyy pian, mutta valheiden verkko on sotkuisempi kuin Harper olisi voinut koskaan arvata. Jokaisella kylän omalaatuisista asukkaista tuntuu olevan omia luurankoja kaapissaan, ja joku heistä on valmis menemään hyvin pitkälle pitääkseen ne siellä.