Kirja-arvio: Musta komppania

Kirjoittanut Eija - 3.5

Jostain syystä – ehkä tyylin takia - tarinan lukeminen ei lähtenyt heti alussa kunnolla sujumaan. Kirjan edetessä ja tarinan muotoutuessa pääsin jyvälle ja viihdyinkin hyvin loppukirjan ajan vauhdikkaan kertomuksen parissa. Suoraviivaista ja hiukan episodimaista tarinankuljetusta. Sotakirja, jossa kaikki osapuolet eivät ole ihmisiä ja varsinaisesti ”hyviä” sankareita ei ole.

Tietoa kirjasta :: Musta komppania

Glen Cook Julkaistu: kesäkuu 5, 2015
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia

Alkuteos ilmestynyt 1984. Suomentanut Markus Harju. Kansi ja kuvitus: Petri Hiltunen. Nidottu.

Kukaan ei kutsu itseään roistoksi, mutta pyhimyksiksi julistautuneita on rykmenteittäin. Voittavan puolen historioitsijat päättävät, kuka oli hyvä ja kuka paha. Me kiellämme luokittelun. Taistelemme rahan ja epämääräisen ylpeyden vuoksi. Politiikka, moraali ja periaatteet ovat vailla merkitystä.

Musta komppania, ylpeä ja perinteikäs ... (lisää)

Sandman: Persoonapeli (Sandman deluxe, #5)Sandman: Kerratut elämät (Sandman deluxe, #7)Sandman: Utujen vuodenaika (Sandman deluxe, #4)Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Äänellä jonka kuulet: Spekulatiivisia novelleja sukupuolen moninaisuudesta
Uusin jäsen: Meeri Saukkonen