Kirja-arvio: Lunar Park

Kirjoittanut Lukijatar - 3.0

En ollut tätä teosta ennen tutustunut Ellisin tuotantoon, ja jäinkin pohtimaan, mitä mahdollisia hienouksia ohitseni lipui huomaamatta sen vuoksi. Koska teos oli paljolti omaelämäkerrallinen mutta ei täysin, täytyi minun väkisinkin käydä hakemassa tietoa Ellisistä ennen kuin sain mielenrauhan. Teksti on (Ellisin tuotantoon aiemmin perehtymättömälle) säpsähdyttävän suorasukaista, mikä toisaalta on kiehtovaa. Syvien teemojen vuoksi käsittelyn kepeys - esimerkiksi hirviöihin tutustuminen lähemmin - oli toisinaan mielestäni tarpeetonta, mutta ehkäpä osittain niiden takia Ellis on valtavaan suosioonsa noussut. Lunar Park oli kuitenkin kiinnostavaa seurattavaa rappion estetiikassaan ja etenkin rikkaan omakotitalolähiön arki oli usein kylmäävästi kuvattu. Suosittelen teosta etenkin Ellisin muuta tuotantoa lukeneille sekä toisaalta kenelle tahansa, joka kiinnostuu sanan "pseudoelämäkerta" kohdalla.

Tietoa kirjasta :: Lunar Park

Bret Easton Ellis Julkaistu: marraskuu 1, 2005
Tyylit: kauhu, mainstream

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Arto Schroderus. Päällys: Markko Taina. Päällyksen alkuperäiskuva: Bill Boque. Kauhu, rajatapaus.

1. painos: Tammi, 2005. Keltainen kirjasto 369. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Loisto, 2008. Nidottu.

World Fantasy -palkintoehdokas 2006.

Kuvittele romaanikirjailija, joka on saavuttanut menestystä ja vaurautta jo opiskeluaikanaan, sitten nähnyt sietämättömän isänsä hupenevan tuhkakasaksi ja oman kuuluisuutensa ... (lisää)

Aarnihauta eli kullankaivaja Jackmans GulchissaAvoin ikkuna ja muita tarinoitaHumiseva harjuUusi katakombi ja muita kertomuksia (Joutoaikoina, #11)Sattumia
LordStenhammar
Uusin jäsen: Marjut Järvinen