Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ihan ookoo kirja, mutta ei välttämättä paras Viktor Krumin takia, mutta ihan siedettävä. Mielestäni kirja oli hieman pitkästyttävä joissain kohtaa, mutta kyllä juoni veti mukaansa loppuun saakka. Kun Cedric kuoli...ääh..en tiedä, se oli vaan ihana hahmo ja oikeesti surin sen kuolemaa siellä hautuumaalla. Sibylla Punurmio on musta jotenkin huvittava hahmo, mutta jooh en tiiä mitä sanoisin. Suosittelen kaikille maailman ihmisille:D

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja liekehtivä pikari

J. K. Rowling Julkaistu: helmikuu 14, 2001
Avainsanat: elokuva, hugo-palkinto, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu.

Hugo-palkinto 2001, Scottish Arts Council Book Award 2001, Children's Book Award (9–11-vuotiaat) 2001, Whitaker's Platinum Book Award 2001, W. H. Smith Children's Book of the Year, Mythopoeic-palkinto 2008 (lastenkirjat, koko sarja), vuonna 2019 The Guardianin listalla The 100 best books of the 21st century sijalla 97.

Harry Potter herää Likusteritiellä arvessaan tuntuvaan polttavaan ... (lisää)

Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Labyrinttitaistelu (Percy Jackson, #4)AnachéReckless: Kiveen kadonnut (Reckless, #1)Taivaan tuli (Etsijät, #5)
Iivari
Uusin jäsen: Satu Mahkonen