Kirja-arvio: Mustesydän

Kirjoittanut WindWizard - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Mitä? Olen aivan ÄLLIKÄLLÄ lyöty. Upea kirja. Heti alkuun lempihahmojani olivat Tomusormi, ja Mo. Meggiestakin pidin erityisesti, hän ei tuntunut esittävän mitään erityistä roolia, oli vain oma itsensä. Oli henkilöitä, joita todella vihasin, ja yksi heistä oli Basta. Fenolgio oli erityinen hahmo, mutta hän (mielestäni) kehuskeli vähäsen liikaa sillä, että kirjoitti kirjan. On harvoja kirjoja jotka lukevat itsensä sydämmeeni, ja pysyvät siellä, tämä oli totisesti yksi niistä. Capricorn.ääsh, en tiedä mitä hänestä sanoisin. Hän oli pahis, joka luuli hallitsevansa kaikkea, mutta ei asia niin ollut. Capricornin miehistä jäi erityisesti mieleen Lättänenä. Hauska, ja upea hahmo. Rakastin jokaisen luvun alussa olevia runonpätkiä, ja mieleen jäi Bilbon "Tie vain jatkuu jatkusmistaan.."-runo. Se lämmitti mieltä. En voi muuta sanoa kuin että kannattaa ehdottomasti lukea ! Ja kun Tomusormi Faridin kanssa lähti takaisin Capricornin kylään..olin kirjaimellisesti sanaton. Tiesin kyllä hänen olevan pelkuri, mutta en arvannut, että hän sellaiseen ryhtyisi. Mutta kyseinen henkilö kuuluu silti edelleen lemppareihini.

Tietoa kirjasta :: Mustesydän

Cornelia Funke Julkaistu: syyskuu 14, 2004
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Marja Kyrö. Kuvitus: Cornelia Funke.

1. painos: Otava, 2004. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Loisto, 2005. Nidottu.
Elokuvakannellinen painos: Otava, 2009. Sidottu.

Armoitetun tarinankertojan tenhoava fantasiaseikkailu kietoo taikapiiriinsä jokaisen kirjallisuutta rakastavan!

Kaksitoistavuotiaan Meggien isä on arvostettu vanhojen kirjojen entistäjä. Äitiään Meggie ei muista, tämä katosi, kun ... (lisää)

Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)Liekehtivä valtaistuin (Kanen aikakirjat, #2)Painajaisakatemia 3: Hornan hirviöt (Painajaisakatemia, #3)Löytynyt (Taikavaras, #3)Caapparin kääty (Roistoakatemia, #1)
Rinja, lummukka, MARGO
Uusin jäsen: fiona