Tämä ei juurikaan hävinnyt aiemmin lukemalleni Oppipoika Alvinille, ainakaan tyyliltään, mutta sisällöltä olisin kaivannut samanlaista kipinää kuin kolmososalla oli. Huomasi selvästi, että kirjailijakin oli tarkoittanut tämän pelkäksi pohjustukseksi - kirja oli oikeastaan kuvausta Al Juniorista, loppu vain hieman viittasi tulevaan. Kirjailijan tyyliä ei kumminkin voi kuin ihmetellä. Hän saa tekstin kuin tekstin elämään, huolimatta paikoittaisista, tylsistä jaksoista. Kirjan alku oli erittäin hyvä ja houkutteleva, ja eirtyisemmän juonen puutteesta huolimatta kirja oli hyvin lukijanläheinen. Kirja ei ollut mikään paras taidonnäyte Orsonilta, mutta suosittelen tätä välttämätöntä aloitusosaa kaikille, jotka eivät jo ole lukeneet sitä.

Tietoa kirjasta :: Seitsemännen pojan seitsemäs poika

Orson Scott Card Julkaistu: 1997
Tyylit: fantasia, vaihtoehtohistoria
Avainsanat: locus-palkinto, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1987. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Sivun 152 runon suomentanut Aale Tynni. Kannen piirros: Dennis Nolan. Sidottu.

Locus-palkinto (paras fantasiaromaani) 1988, Mythopoeic-palkinto 1988. Hugo-palkintoehdokas 1988, World Fantasy -palkintoehdokas 1988.

Jo lapsen syntymän hetki on täynnä ennusmerkkejä: pieni Peggy, yksi ”soihduista”, näkee kuinka jokin musta yrittää nielaista ... (lisää)

Jadevaltaistuin (Temeraire, #2)Varjojen alkemisti (Kardinaalin miekat, #2)Kardinaalin miekat (Kardinaalin miekat, #1)Kerjäläisprinsessa (Gigi ja Henry, #1)Susikuningatar (Gigi ja Henry, #3)
HVM, Pisania, Iivari
Uusin jäsen: Raija Karonen