'Varokaa juustokiltaa' on välistä lähes absurdi seikkailutarina, jossa mennään eikä meinata. Tarina ei ole mitenkään monitasoinen eikä se paljoakaan sisällä mitään filosofisia teemoja. Sen sijaan on mukavaa ja menevää seikkailukertomusta. Kirja on mielenkiintoinen kaikkine yksityiskohtineen ja varsinkin Alho kaikkine outoine asukkeineen on hauska keksintö Snowlta. Tarina poikkoilee arvaamattomasti laidasta laitaan ja siinä esiintyy monenmoisia henkilöitä, paikkoja ja keksintöjä. Snow iskee satiirilla kirjassaan muotia ja sen ihannoijia Lierolan rouvien ja Matami Hörsön muodossa. 'Varokaa juustokiltaa' on sujuva ja mainio seikkailutarina, joka soveltuu mainiosti luettavaksi ilman mitään syvellisempiä pohdintoja tai filosofiointia. Suosittelen jokaisella mukavaa tarinaa etsivälle. Arvosana: 7+.

Tietoa kirjasta :: Varokaa juustokiltaa!

Alan Snow Julkaistu: heinäkuu 17, 2007
Avainsanat: elokuva, huumori

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Peikko Pitkänen. Mustavalkoinen piirroskuvitus: Alan Snow. Sidottu.

Riemastuttavaa huumoria ja anarkistista energiaa!

Tunnetun lastenkirjailijan ja kuvataiteilijan vauhdikas esikoisromaani saa lukijat hykertelemään naurusta

Arttu on pieni poika, joka asuu keksijäisoisänsä kanssa Lierolan kyläpahasen alla, maan uumenissa. Kun Arttu eräänä yönä tapansa mukaan nousee viemäriaukosta maan ... (lisää)

Lohikäärmeen prinsessa (Lumotun metsän kronikat, #1)Lohikäärmeen etsintä (Lumotun metsän kronikat, #2)Tähtihattu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #3)Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6)Derkinhovin musta ruhtinas (Derkinhovi, #1)
Mab, Nylkky
Uusin jäsen: Jere Jokinen