Lupaus (Unien kirjat #1) - Kerstin Gier7

Kirja-arvio :: Lupaus

Kirjoittanut Mirelle

Hmm..mielenkiintoista. Kirja herätti minussa aika ristiriitaisia tuntemuksia. Unimaailma oli kirjoitettu hyvin, niin että typerämpikin hahmottaisi sen. Vaikka kirjailija mainitsi itse kirjassa kliseensä, niin olihan niitä vähän ärsyttävä lukea. Kirja oli erilainen, mutta samalla tuli tunne että olen lukenut jo samankaltaista tekstiä useammankin kerran aiemmin. Päähenkilön mietteet oli kylläkin vangittu todella hyvin, siitä plussaa. Nautittava lukukokemus.

Lupaus

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Heli Naski. Sidottu.

Viisitoistavuotias Liv Silber muuttaa äitinsä uuden miehen vuoksi Lontooseen ja aloittaa uudessa koulussa. Pian hän alkaa nähdä oudon todentuntuisia unia, joissa hän kulkee salaperäisistä ovista ja puhuu kivipatsaan kanssa. Liv näkee unessa uuden velipuolensa Graysonin ja tämän koulukavereiden puuhailevan outoja hautausmaalla, mutta mikä kummallisinta, pian pojat puhuvat tosielämässä asioista, jotka ovat tapahtuneet vain Livin unessa...

Livin on pakko selvittää, mitä oikein on meneillään. Pian hänet vihitään salaisuuteen, jonka kanssa yhdellä jos toisella hänen uuden koulunsa oppilaalla on jotain tekemistä.

Rakkaus ei katso aikaa -sarjasta tunnetun Kerstin Gierin uusi nuortentrilogia on jännittävä ja romanttinen seikkailu unimaailmassa ja unen ja valveen rajamailla.