Kirja-arvio: Labyrintti

Kirjoittanut Ida - 4.0

Katsoin elokuvan ekaksi ja ostin kirjan kun se tuli. Kesti monta kuukautta kun avasin sen kunnolla ja luin sitä kunnolla, koska luulin tietäväni juonen,koska olin nähnyt elokuvan. Kaverini oli sanonut, että kirja on ihan erillainen kun elokuva. Totta joka sana. Kirja yllätti miut moneen kertaan miten erillainen se oli verrattuna elokuvaan ja se teki kirjasta upertuper kiinnostavan. Ajattelin eka että minun on vaikea lukea kirjaa josta tiedän jo juttuja kun on kattonut elokuvan ja lukenut englanniksi kirjan osa 2 vähän, mutta kirja oli siitä huolimatta hyvä. Hieman erillainen mutta jännittävä. Pidin kirjasta paljon. Se miten fiksuja teinit olivat ja se miten labyrintti oli hämmästyttävän upea juttu ja se miten kirjailia voi ikinä keksiä jotain niin nerokasta. Luin tämän 15 tunnissa ja en malttanut päästää sitä käsistäni. Thomas oli kiinnostava, vaikka hänellä ei ollut muistiansa, mikä hankaloitti ekaksi lukijan tarttumista päähenkilöön täysillä. Thomas oli kuitenkin ihana ja fiksu ja tämä lukija pitää fiksuista ihmisistä. Kirjailija oli luonut upeasti ja todellisesti juttuja ja reaktiot olivat niin todellisia siinä sekasorrossa.Vihaa,toivottumuutta,innostusta,pettymystä,sura,tuskaa,iloa ihan kaikki tuli aidosti esiin hahmoista. Teresa tai Theresa en muista oli hyvä tyyppi ja tykkäsin hänestä ja hänen ja Thomasin väisestä "yhteydestä". Kirjan loppu sai minut epäluuloiseksi ja sana "turvassa" ei kuulunut kirjaan, kun tietää että osia on 4 vielä jäljellä. Muutenkin koko loppu hämmensi minua toden teolla. Masensi myös se miten pahasti maailma oli kärsinyt ja ihmiskunta ja tartunta sai minut pahalle mielelle. Tää on toinen arvio jonka kirjotan, koska poistin vahongosa edellisen, joten vähemmän tekstiä tulee, mutta jos kaipaat jännittävää hämmentävää ja kirjaa joka pistää sut oikeen miettimään asioita niin kannattaa ehdottomasti lukea tämä.

Tietoa kirjasta :: Labyrintti

James Dashner Julkaistu: maaliskuu 3, 2015
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

”Jos et pelkää, et ole ihminen.”

Huikean elokuvasovituksen syksyllä 2014 saanut Maze Runner – Labyrintti on koukuttava kertomus Thomasista, joka herää hissistä muistamatta muuta kuin nimensä. Kärpästen herran kaltaisissa tunnelmissa Thomas kohtaa lauman lapsia aukiolta, jota ympäröivät kivimuurit. Pakeneminen voi alkaa.

lisää)

Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)Pandemonium: Rakkaus on kapinaa (Delirium-trilogia, #2)Ainoa (Valinta-sarja, #3)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Poltettu maa (Maze Runner, #2)
Rinja, Jossu89
Uusin jäsen: Ruska