Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut #3) - Erin Hunter10

Kirja-arvio :: Sinitähden tarina

Kirjoittanut Ida

Oi miten paljon pidin tästä kirjasta. Olin ihan innoissasni ku tämä ilmestyi ja ostin sen heti kirjakaupasta. Sinitähden elämä oli tiivistetty yhteen kirjaan ja yllätyin miten vanha Sinitähti oli. Tärkeät hahmot olivat pieniä ja harmittaa kun suurin osa Myrskyklaanin kissoista oli kuollut ennen Villiin luontoon alkua. Ohdakekynsi raivostutti minua sanoin kuvaamaomasti. Eniten minä pidin Tammisydämestä. Vaikea kirjoittaa arviota kun on lukenut kirjan aikoja sitten, mutta pääasia on se että kirja on ihana ja loistava!

Sinitähden tarina

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

»Sinä olet tuli, joka roihuaa metsässä… Mutta varo! Vesi tukahduttaa hurjimmatkin liekit.»

Neljä villien kissojen klaania on asunut metsässä sukupolvien ajan kukin omalla reviirillään. Klaanien välit ovat kuitenkin kireät, ja Myrskyklaanin on näytettävä voimaansa pitääkseen puolensa ahneita naapureitaan vastaan.

Näinä epävarmoina aikoina syntyy Myrskyklaaniin siniharmaa naaraspentu. Hänen on ennustettu olevan voimakas kuin tuli ja nousevan klaanissaan suuruuteen; ennustuksen mukaan tämä voima ei kuitenkaan voi suojella häntä voittamattomalta viholliselta.

Sinipentu varttuu, taistelee klaaninsa soturina ja ansaitsee viimein päällikkönimensä. Menneisyyden tarkoin varjellut salaisuudet uhkaavat kuitenkin nousta pintaan – ja Sinitähden mielessä kaikuu Hanhisulan ennustus: Vesi on sinut tuhoava.

Ensimmäisissä Soturikissat-kirjoissa seikkailee Myrskyklaanin päällikkö Sinitähti. Sinitähden tarina on itsenäinen erikoisseikkailukirja, joka kertoo Sinitähden tiestä klaaninsa mahtavaksi johtajaksi.