Kirja-arvio: Kirjavaras

Kirjoittanut Mystinen tyttö - 5.0

En ole historian suurin ystävä, pidän fantasiasta. Kirjavaras sijoittuu natsi-Saksaan, toiseen maailmansotaan. Eikä siinä esiinny fantasiaa tykkäämälläni tavalla. Siksi on tavallaan ihmeellistä, että rakastuin tähän kirjaan. Kun aloitin kirjan lukemisen ajattelin, että minun kannattaisi lopettaa lukeminen ja lukea kirja muutaman vuoden päästä. En ajatellut sen sopivan ikäiselleni. Nyt olen enemmän kuin kiitollinen, että kirja oli tarpeeksi mielenkiintoinen ja mukaansa vetävä alusta, koska muuten olisin odottanut sen lukemista muutaman vuoden! Kirjan lukemiseen sekoittui paljon tunnetta. Monissa käänteissä nauroin, hymyilin. Toisissa itkin ja murehdin. Olen lukenut useita kirjoja missä sama tapahtuu, mutta tässä se tuntui aidolta, erilaiselta. Tässä pystyi lukemaan toisesta maailmansodasta aivan eri näkökulmasta ja se valaisi maailmaani suuresti. Zusakin kirjoitustyyli on vangitsevaa ja mukaansa vetävää. En sanoisi, että tämän teoksen teksti olisi helppolukuisinta mitä olen lukenut, mutta ei se vaikealukuistakaan ollut. Haluaisin lukea lisää Lieselistä, vaikka hänen tulevaisuudestaan, mutta toisaalta kirja ei jättänyt kysymyksiä mieleeni. Kirjan aikana esiintyneet hahmot olivat mahtavia! Hans ja Rudy olivat ehdottomat suosikkini Lieselin ja Maxin ohella. Aion lukea tämän teoksen monia kertoja uudelleen ja voin iloisin mielin suositella tätä sinulle!

Tietoa kirjasta :: Kirjavaras

Markus Zusak Julkaistu: 2008
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: mainstream
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Pirkko Biström. Mustavalkoinen piirroskuvitus. Sidottu, kansipaperi. 4. painos: Loisto, 2009. Nidottu.

Kansainyhteisön paikallinen kirjailijapalkinto 2006, Kathleen Mitchell -palkinto 2006, Ena Noel -palkinto 2008.

Unohtumaton tarina rakkaudesta, rohkeudesta ja sanojen mahdista.

Natsi-Saksa toisen maailmansodan keskellä. Kuolema, tarinamme lempeä kertoja, ei ole koskaan ollut kiireisempi. Hän kohtaa ... (lisää)

SiirtymäSydäntorniViskin ruhtinaatMuurahaispuuPerkeros
hezzu