Kirja-arvio: Viimeinen partio

Kirjoittanut rudi92 - 5.0

Viimeinen partio jatkaa onnistuneesti Partio-sarjaa. En voi olla ihmettelemättä jokaisen kirjan jälkeen, että kuinka loistava mielikuvitus Lukjanenkolla on. Kirjasarja ei ole missään vaiheessa sortunut ylimääräiseen romantiikkahömpötykseen. Vaikka olenkin kirjojen suhteen joskus romantiikannälkäinen, niin tiettyihin kirjoihin se ei vain sovi. Ja Partio-sarja on juuri sellainen. Hahmot ovat pysyneet aika lailla samanlaisina. Anton on hyvä ja vahva hahmo. Jostain syystä pidän myös Geseristä, vaikka hän onkin aika omalaatuinen hahmo ja hänen motiivinsa menevät joskus yli ymmärrykseni. Niin paljon kuin pidinkin Viimeinen partio kirjasta, niin silti on hieman haikea olo siitä, että kohta tämäkin kirjasarja tulee päätökseensä. Tällaisten kirjasarjojen kohdalla on aina kamalaa, kun ne loppuvat, koska ne ovat niin mahtavia, että haluaisi vain lukea lisää. Viimeistä osaa odotellessa :)

Tietoa kirjasta :: Viimeinen partio

Sergei Lukjanenko Julkaistu: heinäkuu 8, 2015
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Arto Konttinen. Kannen kuva: Tex Hänninen / BunnyDuck Grafiks. Sidottu, kansipaperi.

Venäläinen turisti murhataan Skotlannissa oudolla tavalla. Merkit viittaavat siihen, että teon takana on vampyyri eikä ihminen. Moskovan Yöpartio ja velho Anton Gorodetski hälytetään apuun. Paljastuu häikäilemätön salajuoni: eräät Muihin kuuluvat yrittävät päästä käsiksi muinaiseen mahtiesineeseen, jonka itse Merlin on piilottanut Hämärän ... (lisää)

Veren sitomat (Sookie Stackhouse, #8)Veren voima (Sookie Stackhouse, #1)Veren imussa (Sookie Stackhouse, #4)Samaa verta (Sookie Stackhouse, #10)Varjojen kaupungit IV–VI
Uusin jäsen: Jimi Vuori