Kirja-arvio: Poltettu maa

Kirjoittanut Ida

Taas luettu yksi kirja. Yhtä ihmeellinen kuin ensimmäinen osa. Teresa oli outo ja pidin ehkä hieman enemmän ekasta osasta, vaikka tämäkin oli hyvä. Rakastuin Brendaan ja jätin Teresa kuvitelmat kauas pois. Minho ja Newt ovat ehdottomasti lemppareitani . Ei nyt tule kaikkia juttuja mieleen muutakun että tämä on hyvä kirja että pidin siitä vaikka juoni ei mennyt niin sulavasti kun ekassa. Luin tämän kirjan siis enkuksi aikoja sitten enkä ole lukenut suomennista mutta jaa...

Poltettu maa

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

Maze Runner -trilogian toinen osa, Poltettu maa jatkaa Thomaksen uskomatonta tarinaa. Paettuaan Labyrintistä Thomas luuli koettelemustensa olevan ohitse, mutta hän oli väärässä. Labyrintti oli vasta kokeen ensimmäinen vaihe, ja nyt Thomas saa uuden tehtävän kulkutauti Roihun kurittamassa, paikoin elinkelvottomaksi tuhoutuneessa maailmassa.

Ihmiskokeen taustalla olevan PAHA-organisaation edustaja tartuttaa taudin Thomakseen tutkimustarkoituksessa. Saadakseen vastalääkettä Thomaksen on ystävineen ylitettävä kahdessa viikossa Poltettu maa, maan tasalle tuhoutunut alue.

Maze Runner -trilogia on New York Timesin bestseller-listan kärjessä. Myös sarjan toisesta osasta on tehty elokuva (Maze Runner: The Scorch Trials), joka tulee Yhdysvalloissa ensi-iltaan syyskuussa 2015.