Sain tämän arvostelukappaleeksi itselleni joku aika takaperin ja viimein sain luettua tämän loppuun. Nuorille suunnattu tarina lähtee liikkeelle hiukan hitaasti veljesten ollessa vielä nuoria poikia. Alku oli ehkä vähän tahmea, mutta mitä pidemmälle tätä luki, sitä enemmän huomasi kahmivansa sivuja toisensa jälkeen. Pidin kyllä hahmoista vaikka suurin osa jäi vähän vielä peittoon. Suosikiksi kohosi ehdottomasti has'hassin Asha koska hänessä oli luonnetta kerrakseen. Rob oli minusta myös mahtava hahmo. Järkevä, mutta kuitenkin poikamainen kolttosineen ja temppuineen. Robin maailma on täynnä klaaneja ja sukuja, erilaisia elektroniikan ihmelaitteita kuten leijulautoja. Tarinassa sekoittuu hassusti "vanha aika" ja uusi teknologia. Uskon, että tämä kirja on etenkin nuorien mieleen. Se on luotu selkeäksi tarinaksi jossa jokainen pysyy mukana ja sen tunnelma on kevyt, mutta samalla jännittävä. Jopa minä aloin kiehua jännityksestä kirjan loppupuolella. Jos vaan aikani antaa periksi niin aion kyllä lukea seuraavankin osan koska tämä jäi jännään kohtaan.

Tietoa kirjasta :: Rob McCool ja Krimin jalokivi

Tatu Kokko Julkaistu: toukokuu 25, 2015
Tyylit: vaihtoehtohistoria, nuoret, seikkailu
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Rob McCoolin saagassa yhdistyvät irlantilaiset legendat, pohjoinen luonto, futuristinen teknologia ja huimat seikkailut ennenkokemattomalla tavalla.

McCoolin veljekset ovat Fennoniaan asettuneen ryöväriklaanin nuoria sotureita, tunnettuja siitä, etteivät malta pysyä erossa vaikeuksista.

Novgorodin prinssi Vladimir valmistautuu sotaan. Hän aikoo murtaa salaperäisen Pandoran kantaman koodin, joka on avain varmaan voittoon. Rob McCool veljineen ... (lisää)

Mieletön museo (Haavekaupunki, #5)Loppupeli (Endgame–trilogia, #1)Suden veli (Muinainen pimeys, #1)Venus-tähden muukalainenVarjojen valtias (Muinainen pimeys, #6)
MARGO
Uusin jäsen: Kari Eerola