Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää - Walter Moers10

Kirja-arvio :: Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää

Kirjoittanut Pipariponi

Tämä kirja yksi parhaista koskaan lukemistani kirjoista. Kuvitus on hauskaa ja tarina on ilmiömäinen! Walter Moers on loistava kirjailija ja olen lukenut hänen muutkin (loistavat) kirjansa. Pidin myös paksuudesta sillä pitkä tarina=paras tarina. =) O hyvä että tähän kirjaan ei ole jatko-osia, sillä päätös oli hyvä ja kakkosestaei olisikuitenkaan tullut yhtä hyvä. Arvosana:10.

Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Marja Kyrö. Kuvat: Walter Moers. Kannen suunnittelu: Päivi Puustinen.

1. painos: Otava, 2001. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Otava, 2003 (3. painos 2006). Seven. Nidottu.

Ilmassa on kaukaisten nuotiotulten tuoksu, johon on sekoittunut häivähdys kanelia. Siinä tuoksuu seikkailu!

Uskomattoman hullu, sinisenhauska kertomus Kapteeni Sinikarhun kolmentoista ja puolen elämän ihmeellisistä vaiheista Zamonian mielikuvitusmaailmassa, jossa kaikki on mahdollista – paitsi pitkästyminen.

”Sinikarhulla on kaksikymmentäseitsemän elämää. Paljastan teille, hyvät lukijat, niistä kolmetoista ja puoli, loput pidän omana tietonani.”

Zamonian mantereella elävät kaikki omituiset oliot, jotka on karkotettu ihmisten normaalista arkipäiväisestä maailmasta. Siellä asuu myös Kapteeni Sinikarhu. 13 1/2 ensimmäisessä elämässään Sinikarhu joutuu toinen toistaan karmaisevampiin seikkailuihin ja välttää kuoleman usein vain hiuksenhienosti. Nokkela seikkailueepos yhdistää fantasian, sadun ja kauhutarinan; se ilahduttaa niin mielikuvitusta kuin sydäntä.