Kirja-arvio: Rautakoe

Kirjoittanut Mystinen tyttö - 4.5

Tartuin kirjaan, koska olen lukenut Claren muita kirjoja ja halusin lukea lisää hänen kirjojaan. En ole koskaan kylläkään lukenut Blackia, mutta hän yllätti minut positiivisesti. Minulla oli odotuksia tämän suhteen ja ne kutakuinkin täyttyivät. Pidin kirjan ideasta, juonesta. Se oli hyvin kekseliäs ja hyvin toteutettu. Hahmot olivat yksityiskohtaisia ja tarkkaan harkittuja. Teksti oli aivan ihanaa! Se oli helposti luettavaa ja sivut vain vilisivät ohitseni. Täydet viisi tähteä tämä kirja olisi ansainnut, jos siellä täällä ei olisi ollut kirjoitusvirheitä, eikö hahmoja oltaisi sekoitettu toisiinsa. En kuitenkaan voi sanoa sitä Claren ja Blackin viaksi, uskon, että vika oli nimittäin suomennoksessa. Ei se kuitenkaan mitään. Huomasin tekstissä pieniä ominaisuuksia mitkä tavallaan viittasivat, että kirja olisi suunnattu nuoremmille, mutta kyllä tämä tämänkin ikäiselle menee. Odotan innolla jatko-osaa ja varsinkin jos hahmot alkavat vanheta niin pian he kasvavat jo minunkin ohitse! Loppu oli todella jännä ja täynnä aivan uusia käänteitä, pidin siitä. Suosittelen ehdottomasti!

Tietoa kirjasta :: Rautakoe

Holly Black, Cassandra Clare Julkaistu: kesäkuu 29, 2015

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Monet lapset ovat haaveilleet taikageenistä, kyvystä joka avaisi heille Magisteriumin ovet. Mutta ei Callum Hunt.

Koko Callumin lapsuuden ajan hänen isänsä on kehottanut poikaansa pysyttelemään erossa taikuudesta. Niinpä Magisteriumin pääsykokeeseen osallistuessaan hänen on töpättävä.

Rautakoe on vain alku, todellinen testi on vasta edessä.

Kajo (Kuura-trilogia, #2)Pimeyden hetki (Soturikissat, #6)Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Synkkä ennustus (Apollon, #2)Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)
Pisania
Uusin jäsen: Meeri Saukkonen