Lupaus (Unien kirjat #1) - Kerstin Gier10

Kirja-arvio :: Lupaus

Kirjoittanut MustaParonitar

Jälleen upea suoritus Kerstin Gieriltä, enkä muuta oikeastaan odottanutkaan. Pakko myöntää, harvoin saa nauraa nuin sydämensä pohjasta kuin minä nauroin lukissani tätä kirjaa. Henkilöhahmona Liv on poikkeuksellisen hupaisa, ehdoton huippu! Rakastan Gierin tapaa mässäilla nuoruuden antimilla ja Liv-paran tunteilla. Kertominen sujuu jotenkin niin vaivattomasti ja aika tuntuu lentävän aivan liian nopeasti tällaisten kirjojen kanssa. Juoni oli omaperäinen, unien maailma todella houkuttelva ja henkilöiden keskustelut ratkiriemukkaita. Ei kai auta enää muu kuin odotaa jatko-osaa kuin kuuta nousevaa.

Lupaus

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Heli Naski. Sidottu.

Viisitoistavuotias Liv Silber muuttaa äitinsä uuden miehen vuoksi Lontooseen ja aloittaa uudessa koulussa. Pian hän alkaa nähdä oudon todentuntuisia unia, joissa hän kulkee salaperäisistä ovista ja puhuu kivipatsaan kanssa. Liv näkee unessa uuden velipuolensa Graysonin ja tämän koulukavereiden puuhailevan outoja hautausmaalla, mutta mikä kummallisinta, pian pojat puhuvat tosielämässä asioista, jotka ovat tapahtuneet vain Livin unessa...

Livin on pakko selvittää, mitä oikein on meneillään. Pian hänet vihitään salaisuuteen, jonka kanssa yhdellä jos toisella hänen uuden koulunsa oppilaalla on jotain tekemistä.

Rakkaus ei katso aikaa -sarjasta tunnetun Kerstin Gierin uusi nuortentrilogia on jännittävä ja romanttinen seikkailu unimaailmassa ja unen ja valveen rajamailla.