Tyhjä valtaistuin (Uhtred-sarja #8) - Bernard Cornwell10

Kirja-arvio :: Tyhjä valtaistuin

Kirjoittanut Mirelle

Nyt kyllä Cornwell laittoi parastaan. Taistelukohtaukset olivat aivan uskomattomia! Kirja koukutti totisesti, ahmaisinkin koko teoksen muutamassa tunnissa. Taas jälleen kerran Cornwell sai minutkin kiinnostumaan historiasta kovasti. Olen The Timesin kanssa samaa mieltä, tämä oli Cornwellin paras Uhtred-tarina. Nyt harmittaa, että joudun odottamaan seuraavaa osaa ainakin vuoden..ehkä innostun sen verran, että ostan sen englanniksi ☺

Tyhjä valtaistuin

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu, kansipaperi.

TAISTELUSSA VALLASTA VOI OLLA VAIN YKSI VOITTAJA

WESSEXIN JA MERCIAN joukot ovat liittoutuneet tanskalaisia vastaan, mutta epävakaus ja viikinkien hyökkäyksien jatkuva uhka varjostavat Britannian valtakuntien rauhaa. Mercian valtias Æthelred kuolee ilman perillisiä, ja pöytä on katettu taistelulle valtaistuimesta.

Bebbanburgin Uhtred, Mercian suurin soturi, on aina kannattanut Æthelflædia Mercian seuraavaksi hallitsijaksi, mutta hyväksyvätkö ylimystö ja soturit koskaan johtajakseen naista? Edes naista, jolla on kaikki ainekset johtajaksi ja joka on Æthelredin leski ja Wessexin kuninkaan sisko? Kun mercianilaiset keskittyvät riitelemään keskenään, ilmestyy pohjoisesta uusia vihollisia.

"Tyhjä valtaistuin on Cornwellin paras Uhtred-tarina." – The Times

"Parhaat taistelukohtaukset, joita olen miltään kirjoittajalta lukenut (...) Cornwell todella saa historian heräämään henkiin." – George R. R. Martin