Tykkäsin. Pidin kirjan ulko-asusta ja muutenkin pidin kokonaisuudesta. Ei oikein moitittavaa. Kaikille potter faneille.

Suosittelen.

Tietoa kirjasta :: Siuntio Silosäkeen tarinat

J. K. Rowling Julkaistu: helmikuu 25, 2009
Tyylit: fantasia, lapset, kokoelma
Avainsanat: harry potter, sadut

Alkuteos ilmestynyt 2008. Kuvitus ja esipuhe: J. K. Rowling. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Sidottu.

Sisällys:

• Velho ja pomppiva pata (The Wizard and the Hopping Pot)
  • Oiva onnen alkulähde (The Fountain of Fair Fortune)
  • Tietäjän karvainen sydän (The Warlock's Hairy Heart)
  • Tanili Kanilin käkättävä kanto (Babbitty Rabbitty and her Cackling Stump)
  • Tarina kolmesta veljeksestä (The ... (lisää)

Velhojen satukirja nyt jästienkin saataville

Vuonna 2007 J. K. Rowling kirjoitti seitsemän yksittäiskappaletta The Tales of Beedle the Bard -kirjaa. Hän kirjoitti ja kuvitti ne käsin kuultopaperille, ja kirjat sidottiin ruskeisiin marokiininahkaisiin kansiin ja koristeltiin erilaisilla puolijalokivillä. Kuusi niistä kirjailija antoi henkilöille, jotka ovat olleet läheisimmin tekemisissä Harry Potter -kirjojen kanssa viimeisten 17 vuoden aikana.

Seitsemännen kirjan J. K. Rowling antoi Children's High Level Group -järjestölle, ja se huutokaupattiin 13. joulukuuta 2007 Sothebyn huutokaupassa 1,95 miljoonalla punnalla, mikä rikkoi useita ennätyksiä: se oli korkein huutokaupassa maksettu hinta uudesta käsikirjoituksesta, korkein hinta J. K. Rowlingin teoksesta ja korkein hinta lastenkirjasta. Voittohuudon teki Amazon.

J. K. Rowling: Olen iloinen voidessani ilmoittaa, että kirja tulee nyt kaikkien saataville, kiitos Harry Potter -kustantajien ja Amazonin avokätisen tuen – sekä kuuden muun alkuperäiskappaleen omistajan antaman siunauksen. Tekijänpalkkiot lahjoitetaan Children's High Level Group -järjestölle auttamaan laitoksissa eläviä lapsia. He tarvitsevat kipeästi puolestapuhujaa. Kirjan uusi painos sisältää sadut, jotka Hermione Granger on kääntänyt riimukirjoituksesta ja joihin minä olen tehnyt kuvituksen, sekä Albus Dumbledoren muistiinpanot Tylypahkan rehtorinkanslian arkiston suosiollisella luvalla.

Siuntio Silosäkeen tarinat sisältää johtolankoja jotka osoittautuivat ratkaiseviksi Harry Potterin viimeisessä tehtävässä, Voldemortin hirnyrkkien tuhoamisessa. Albus Dumbledore jätti satukokoelman perinnöksi Hermionelle seitsemännessä ja viimeisessä Potter-kirjassa. Yksi tarinoista, Tarina kolmesta veljeksestä, on Harry Potter ja kuoleman varjelukset -kirjassa. Neljä muuta paljastetaan nyt ensimmäistä kertaa.

Kokoelman viisi tarinaa ovat:

Velho ja pomppiva pata
Oivan onnen alkulähde
Tietäjän karvainen sydän
Tanili Kanilin käkättävä kanto
Tarina kolmesta veljeksestä

Paluu Puolen Hehtaarin PuistoonSigismund Virtanen Troijan sodassaKuka lohduttaisi Nyytiä? (Muumikirjat, #8)Sirppipyörre (Takeshitan kintereillä, #2)Venesataman Tillinka ja Vaaralliset vuoret
Omenavaras, Kurjistaja
Uusin jäsen: sulavsalim