Harry Potter ja kuoleman varjelukset (Harry Potter #7) - J. K. Rowling10

Kirja-arvio :: Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Kirjoittanut Minzki

Kuten muutkin ovat sanoneet, ei olisi voinut tämä sarja paremmin loppua. Olen vieläkin vähän shokissa luettuani tämän kirjan. Kun aloitin sen, niin itkin jo kolmannessa luvussa, varmaan osaksi kirjan tapahtumien takia ja osaksi siksi, kun tämä olisi viimeinen tästä sarjasta. Pidin kirjasta tosi paljon. Etenkin viimeinen luku oli mielestäni jotenkin ihana ja koskettava. Ajattelin, että loppu itkettää minua, mutta en tiedä syytä miksi, olisinko ehkä vähän tyhmä, mutta pääasiassa nauroin sille. En tietenkään niissä kohdissa joissa kuoli ihmisiä, mutta välillä kaikki kirjan tapahtumat jotenkin vyöryivät vauhdiilla ja siellä täällä oli jotain, minun mielestäni, hauskaa. Lopputaistelu oli hieno ja jännitin koko sen ajan, että mitähän seuraavaksi tulee. Kaiken kaikkiaan kirja oli mielestäni mahtava. Kiitos J.K Rowlingille tästä mahtavasta sarjasta, se on yksinkertaisesti paras!

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Kansi: Mika Launis. Sidottu.

Publishers Weekly Best Book of 2007, Booklist Editors' Choice 2007, Los Angeles Times Favorite Children's Book of 2007, Washington Post Best Book for Young People for 2007, Newsweek Best Book of the Year 2007, ALA Notable Children's Book 2008, ALA Best Book for Young Adults, 2008, Andre Norton -palkinto 2008, Mythopoeic-palkinto 2008 (lastenkirjat, koko sarja).

Harry Potterin harteilla lepää suunnaton vastuu ja lähes mahdottomalta tuntuva tehtävä: hänen on etsittävä ja tuhottava loput Voldemortin hirnyrkit. Heinäkuun viimeisenä päivänä Harry täyttää seitsemäntoista vuotta ja tulee täysi-ikäiseksi. Hänen on jätettävä kodikas ja turvallinen Kotikolo ja seurattava polkua, joka on hänelle viitoitettu. Koskaan ennen ei Harry ole tuntenut itseään näin yksinäiseksi. Hän on täynnä kysymyksiä, joiden ratkaisut ovat täysin hämärän peitossa. Ja aika käy vähiin, Voldemort joukkoineen on aivan Harryn kintereillä. Pystyykö Harry vastaamaan haasteeseen, jonka hän jo syntyessään sai?

J. K. Rowlingin Harry Potter ja kuoleman varjelukset on hengästyttävä, koskettava ja henkeäsalpaavan jännittävä päätös seitsenosaiselle teossarjalle, joka on vavahduttanut koko maailmaa ja tuonut Tylypahkan velhokoulun osaksi miljoonien ihmisten elämää. Se on taikuutta, johon pystyy vain mestari.