Kirja-arvio: Hautausmaan poika

Kirjoittanut Emelie - 3.0

Synkästä alusta huolimatta melko hassutteleva tarina. Synkkyytteen ei missään vaiheessa vajottu liiaksi vaan tarina jaksoi pysyä keveänä. Kirjassa oli hyvä rytmitys, vaikka aluksi juonen selvä jaksollisuus häiritsikin. Lopussa kuitenkin kaikki luvut koottiin nätisti yhteen, jolloin jokainen aikaisempi tapahtuma sai laajemman merkityksen. Tämähän oli eräänlainen kasvukertomus, melko eriskummallinen tosin. Pidin ideasta valtavasti, mutta muuten juoni ei oikein napannut. Varsinkin hahmot jäivät minulle todella etäisiksi. Näistä huolimatta ihan hyvä kokonaisuus, muttei kuitenkaan minun mielestäni parasta Gaimania.

Tietoa kirjasta :: Hautausmaan poika

Neil Gaiman, Dave McKean Julkaistu: heinäkuu 3, 2009
Avainsanat: carnegie-mitali, hugo-palkinto, kummitukset, locus-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Inka Parpola. Kuvittanut Dave McKean. Sidottu.

Hugo-palkinto 2009, Locus-palkinto (paras nuortenkirja) 2009, Newbery-mitali 2009, Carnegie-mitali 2010. World Fantasy -palkintoehdokas 2009, Mythopoeic-palkintoehdokas (nuortenkirjat) 2009, British Fantasy -palkintoehdokas 2009.

”Tämän lapsen kasvattamiseen tarvitaan enemmän kuin pari hyväsydämistä sielua. Siihen tarvitaan, Silas sanoi, ... (lisää)

Tuulien koti (Vuorileijonan varjo, #8)Varjak Käpälä (Varjak Käpälä, #1)Tulimieli (Kapinaenkelit, #1)Salainen tehtäväVihreä matka
Uusin jäsen: Olivia