Kirja-arvio: Marina

Kirjoittanut Emelie - 4.0

Jälleen kerran omalaatuinen seikkailukertomus Barcelonasta. Sama maaginen tunnelma kuin muissakin kirjalijan kirjoissa; tarina soljui eteenpäin vaivattomasti, mutta samalla enteillen murhetta. Barcelona piirtyi silmien eteen jännittävänä katujen sokkelona, jossa voi tavata mielenkiintoisia ihmisiä ja kuulla heidän kohtaloistaan. Jälleen kerran päähahmo on sivustakatsoja, joka tulee sotkeutuneeksi vahingossa asioihin, joihin hänen ei kuuluisi sotkeentua ja samalla vahingossa selvittää yhden jos toisenkin mysteerin. Tragedialta ei voi välttyä, tässä tarinansa kärsivät kaikki. Juuri se tekee kirjalle sen oman kauniin, joskin hiukan unenomainen tunnelman. Tämä kirja ei yllä Tuulen varjon tasolle, mutta onnistunut kertomus silti. Ehkä hiukan liikaa päälleliimattua intertekstuaaliuutta, mutta muuten onnistunut.

Tietoa kirjasta :: Marina

Carlos Ruiz Zafón Julkaistu: kesäkuu 17, 2013
Tyylit: kauhu, maaginen realismi

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Antero Tiittula. Sidottu.

Kuljeskellessaan Barcelonan kaduilla Oscar kuulee lumoavan aarian hylätyltä näyttävästä huvilasta. Hän pujahtaa sisään ja tutustuu Marinaan, joka asuu talossa yhdessä surun murtaman leski-isänsä kanssa. Marinasta ja tämän isästä tulee Oscarille kuin uusi perhe, mutta Marina kantaa salattua surua.

Nuoret alkavat seurata läheisellä hautausmaalla käyvää salaperäistä, mustaan harsoon ... (lisää)

Maailmanlopun kirjasto ja muita tuomiopäivän tarinoitaMinun kansani, minun rakkaani (Keltainen kirjasto, #219)Sielut kulkevat sateessaGolemKylmä iho
Pisania, Kuurankukka
Uusin jäsen: Irma Niemiaho