Draculan tarina - Fred Saberhagen, James V. Hart6

Kirja-arvio :: Draculan tarina

Kirjoittanut Emelie

Hieman päivitetty versio Bram Stokerin klassikkoteoksesta. Tarinasta löytyi uutta, mutta myös vanhoja tuttuja juttuja hiukan uudistetussa muodossa. Tämä oli perushyvä kirja, jonka luki nopeasti, mutta mikään maailmoja avartava teos se ei ollut. Kirja ei lunasta mainoslauseitaan ("veret seisauttavaa kauhua", "viettelevää erotiikkaa"). Ei ollut pelottava, ei missään vaiheessa. Eikä kyllä kovin eroottinenkaan. Oli sitä toki enemmän kuin alkuperäisteos, mutta suhteesa nykyajan teoksiin ei. Olen nähnyt leffan joskus aikoja sitten enkä siitä paljoa muista, mutta joitain kohtia palautui mieleen kirjaa lukiessa, hyvässä mielessä. Eikä sitä voi pitää missään mielessä negatiivisen asiana, että näin mielessäni koko ajan Gary Oldmanin Draculana. Suosittelen lukemaan, ihan hyvää ajanvietettä.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Draculan tarina

Alkuteos ilmestynyt 1992. Perustuu James V. Hartin Bram Stokerin kirjan Dracula pohjalta laatimaan elokuvakäsikirjoitukseen. Jälkisanat Francis Ford Coppola. Suomentanut Jaana Lahtinen. Nidottu.

Veret seisauttavaa kauhua.
Viettelevää erotiikkaa.

Kuolemattoman Draculan tarina nyt aikamme ihmisille.

Kuka ja mikä Dracula oikeastaan on? Kyltymätön viettelijä? Onneton Romeo? Tuhoa kylvävä antikristus?

Draculan tarina perustuu Bram Stokerin 1897 ilmestyneeseen vampyyrikertomusten klassikkoon. Mutta vanha tarina on nyt uusi. Se nostaa alitajunnan uumenista salatuimmat toiveemme, haluja jotka eivät siedä päivänvaloa. Rakkauden ja kuoleman vietit ottavat mittaa toisistaan.