Lumen ja tuhkan maa (Matkantekijä #6) - Diana Gabaldon10

Kirja-arvio :: Lumen ja tuhkan maa

Kirjoittanut rudi92

Lumen ja tuhkan maa on erinomainen kirja. Kuten kaikki kyseisen kirjasarjan osat, tämänkin tapahtumat ovat mielenkiintoisia ja tapahtumantäyteisiä. Kirja ei ole missään vaiheessa tylsä ja henkilöt pysyvät edelleen mielenkiintoisina. Clairen ja Jamien rakkaustarina on edelleen todella ihana. Vaikka he eivät olekaan enää nuoria rakastavaisia, niin silti heidän välillään kipinöi vahvasti. Seuraavana onkin jo vuorossa kirjan seitsemäs osa. Toivon, ettei sekään petä minua :)

Lumen ja tuhkan maa

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Anuirmeli Sallamo-Lavi. Sidottu.

Rakastetun romaanisarjan kuudes osa

On vuosi 1772, ja Yhdysvaltain vapaussodan ensimmäiset kahakat ovat alkaneet. Bostonin kaduilla viruu ruumiita, ja Pohjois-Carolinan uudisraivaajien kodit ovat liekeissä. Britannian kuvernööri kutsuu James Fraserin johtamaan joukkoja, joiden tehtävä on tukahduttaa itsenäisyyttä havittelevat kapinalliset.

Jamesin vaimo, aikamatkustaja Claire, on kauhuissaan. Hän on lukenut omassa ajassamme lehtileikkeen vuodelta 1776, joka kertoo Jamesin ja tämän perheen kuolemasta sodan väkivaltaisuuksissa. Claire on aina osannut ennustaa tulevaisuuden oikein, mutta tällä kertaa hän toivoo olevansa väärässä. Mutta voiko yksi ihminen muuttaa maailmahistorian kulkua, edes pieneltä osin?

Diana Gabaldonin historiallinen romaanisarja aikamatkustaja-Clairesta ja tämän skotlantilaisesta miehestä Jamiestä on valloittanut lukijoiden sydämet New Yorkista Delhiin. Lumen ja tuhkan maa on sarjan kuudes osa. Gabaldon asuu perheineen Arizonasta.