Kirja-arvio: Rautakoe

Kirjoittanut Ruusy - 4.5

Kirja yllätti minut positiivisesti vaikka siihen tartuin varsin ulkoisten seikkojen pohjalta mm. hieno kansi hyvä takakansiteksti, mutta kirjoittajiin en huomannut kiinnittää huomiota sillä vasta kirjan luettuani huomasin että sitä oli ollut kirjoittamassa 2 kirjailijaa sekä että toinen olikin cassandra. Ehkäpä juuri tämä kahden kirjailijan yhteinen tuotos toi kirjan kerrontaan värikkyyttä ja vaihtelevuutta. Kirja imaisi minut heti sisään ja se oli pakko lukea yhteen menoon enkä malta odottaa jatko-osia! Suosittelen lämpimästi kaikille fantasian ystäville koska tässä kirjassa todellakin leikilteltiin kirjallisuuden juonen perusasetelmalla hyvä-paha.

Tietoa kirjasta :: Rautakoe

Holly Black, Cassandra Clare Julkaistu: kesäkuu 29, 2015

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Monet lapset ovat haaveilleet taikageenistä, kyvystä joka avaisi heille Magisteriumin ovet. Mutta ei Callum Hunt.

Koko Callumin lapsuuden ajan hänen isänsä on kehottanut poikaansa pysyttelemään erossa taikuudesta. Niinpä Magisteriumin pääsykokeeseen osallistuessaan hänen on töpättävä.

Rautakoe on vain alku, todellinen testi on vasta edessä.

Valpuri Vaahteran maaginen korvaNaondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Jäljitetty (Susiraja, #3)Tulinoita (Taika-akatemia, #1)Piinattu (Yön talo, #4)
Fievre
Uusin jäsen: Ekoa