Archie Greene ja taikurin salaisuus (Archie Greene #1) - D. D. Everest7

Kirja-arvio :: Archie Greene ja taikurin salaisuus

Kirjoittanut Verhottu

Hyvä. Kirjan juoni oli minusta mahtava ja hahmot mukaansa tempaavia. Hyvää luettavaa. Fantasiasta tykkäävät pitävät varmasti.

Archie Greene ja taikurin salaisuus

Alkuteos ilmestynyt 2014. Kuvittanut James de la Rue. Suomentanut Kaisa Ranta. Sidottu.

Tervetuloa Monituisen magian museoon! Tervetuloa maailmaan, jossa on lumottuja kirjahyllyjä ja jossa loitsut heräävät eloon!

Archie Greene täyttää 12 vuotta. Hänen syntymäpäivänään erikoinen lähetti tuo ovelle merkillisen paketin, vanhan kirjan, joka on kirjoitettu tuntemattomalla kielellä. Kirjan mukana on ohjeet: Archien pitää matkustaa Oxfordiin ja palauttaa kirja Monituisen magian museoon.

Mutta lumottu kirja on vaarallinen ja sitä havittelevat muutkin. Archie ja hänen uudet serkkunsa joutuvat tekemään kaikkensa löytääkseen kirjan piilevät voimat ja pelastaakseen salaperäiset Aleksandrian liekinvartijat.

Archie Greene ja taikurin salaisuus oli Britanniassa vuoden 2014 lastenkirjafinalisti (National Book Awards). Sen oikeudet on myyty 15 maahan.

Kirjassa on James de la Ruen kuvitus.

»Monet kirjan elementeistä ovat tuttuja (salainen magiaa käyttävä yhteisö; ennalta määrätty sankari, jolla on erityisiä voimia), mutta Everest luo niistä nopeatempoisen tarinan täynnä arvoituksia ja jännitystä. 8–12-vuotiaille.» – Publishers Weekly (ennakkoarvostelu, Yhdysvallat)

»Olin tästä kirjasta aivan innoissani enkä TODELLAKAAN halunnut laskea sitä käsistäni. Siinä ei ollut yhtään pitkästyttävää sivua vaan käänteitä ja jännitystä jotka veivät mukanaan; toden totta! Lue se niin pian kuin voit!!!» – The Guardianin lastenkirjasivusto verkossa

»Valmistaudu hämmästymään Archie Greenen ja taikurin salaisuuden Monituisen magian museossa.» – Sunday Express