Kadonnut maailma (Jurassic Park #2) - Michael Crichton8

Kirja-arvio :: Kadonnut maailma

Kirjoittanut w-a-r-i

Ihan mukava jatko-osa ensimmäiselle dinosauruskirjalle! :) Tämän kirjan tempo oli nopeampi, kuin ensimmäisen, joten lukeminen oli ainakin minulle jouhevampaa. Edelleen hämmentävää kuvailua ja ylimääräisiä asioita kohdissa, joissa ei olisi kaivannut keskeytystä itse juonesta, mutta se on vaan kirjoittajan tyyli toimia. Dinosauruksista kiinnostuneelle suosittelen kyllä, kulttiteos.

Kadonnut maailma

Alkuteos ilmestynyt 1995. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Kartta: Sami Toivonen. Sidottu, kansipaperi.

Hillitöntä jännitystä, huikeita tieteen visioita

On kulunut kuusi vuotta Jurasic Parkin painajaisesta, joka murskasi tiedemiesten mielikuvitukselliset haaveet. Esihistorialliset pedot hävitettiin, Dinosauruspuisto tuhottiin, ja saari suljettiin yleisöltä.

Mutta nyt Costa Ricasta on alkanut kantautua huhuja valtavista tunnistamattomista eläimistä – jotain jäi sittenkin henkiin...

Kaaosteoreetikko Ian Malcolm matkaa tiedemiesjoukon mukana syrjäiselle Costa Rican saarelle. Toisellakin retkikunnalla on sama määränpää – ja omat suunnitelmansa dinosaurusten varalle.

Saarella tutkijoiden eteen avautuu maailma sellaisena kuin se oli kuusikymmentäviisi miljoonaa vuotta sitten, yhtä kiehtovana ja arvoituksellisena.

Vai avautuuko? Miksi saarella vilisee lihansyöjiä? Missä ovat vanhat yksilöt?

Alkuperäinen Dinosauruspuisto paljastuu vain kulissiksi. Epäonniset kokeet tehtiinkin tällä syrjäisellä saarella, jota nyt hallitsevat vapaana käyskentelevät petolaumat.