Fantasiatieto - Judy Allen8

Kirja-arvio :: Fantasiatieto

Kirjoittanut Samira

Koska tietokirjoissa ei ole juonta, niitä täytyy arvostella tiedon määrän ja tarpeellisuuden mukaan. Kirjassa oli paljon hyödyllistä tietoa(niin paljon kuin fantasiatiedosta on hyötyä!), ja kirjassa oli kuvattu hyvin erilaisia fantasiaotuksia. Suosittelen kaikille fantasiahörhöille.

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Fantasiatieto

Fantasiatieto: Keijuista lohikäärmeisiin, velhoista vampyyreihin. Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Tarja Kontro. Nelivärikuvitus: Richard Hook, John Howe, Patricia Ludlow, Nicki Palin. Esipuhe: Jonathan Stroud. Sidottu.

Haltiat, luonnonhenget, noidat, hirviöt, aaveet ja tarueläimet koottuna perusteelliseksi käsikirjaksi

Miten vaarallisen harpyijan voi karkottaa? Ketkä pystyvät tarun mukaan kesyttämään villejä yksisarvisia? Minkälainen olio on aarnikotka eli griippi?

Monipuolisesti ja värikkäästi kuvitettu teos esittelee kattavasti eri kulttuurien tarustoa. Kirjassa kerrotaan erilaisista fantasiaolennoista ja -olioista, jotka ovat kiehtoneet ihmisiä kautta vuosisatojen.

Naseviin tietolaatikkoihin on poimittu esimerkkejä siitä, miten fantasiaa on hyödynnetty kirjallisuudessa ja elokuvissa. Mukana on myös erillinen fantasiasanasto sekä tiedon etsintää helpottava seikkaperäinen hakemisto.

Kirjan esipuheen on laatinut kirjailija Jonathan Stroud, jonka omassa tuotannossa fantasia on vahvasti esillä. Teoksen kirjoittaja Judy Allen on kiitetty ja palkittu lasten- ja nuortenkirjailija.