Kirja-arvio: Vain puoliksi kuningas

Kirjoittanut Q_Black - 4.0

Minulle tarjottiin tätä kirjaa ennakkoluettavaksi. Hiukan epäröiden otin tarjouksen vastaan koska en ollut varma oliko kirja lähelle sitä mitä yleensä tykkään lukea. Pelottomasti kuitenkin tartuin kirjaan ja huomasin lukeneeni sen kahden päivän aikana vaikka lukemiseni on jäänyt nykyisin vähän vähemmälle. Tarina alkaa reippaalla tempolla ja on sitä kirjan viimeisille sivuille saakka. Ennen kuin huomasinkaan olin keskellä jännittävää seikkailua ja juonittelevia tapahtumia. Kepeästi ja nokkelasti kerrottu tarina vei mukanaan kyllä minutkin vaikkei tämän kaltainen kirjallisuus ehkä ole sitä mitä yleensä luen. Pidin kirjan juonesta ja tykästyin sen kaikkiin hahmoihin omalla tavallaan. Muutamaan kertaan tuli hörähdettyäkin kirjan letkautuksille. Tämä oli ennen kaikkea helppolukuinen ja vauhtia sisältävä kirja, jonka kanssa ei ollut tylsää missään vaiheessa joten en lainkaan ihmettele miksi se on niittänyt suosiotaan ympäri maailman. Tarina ja sen hahmot lumosivat minut täydellisesti aina hiukan yllättävään loppuun saakka. Aion ehdottomasti lukea trilogian muutkin osat!

Tietoa kirjasta :: Vain puoliksi kuningas

Joe Abercrombie Julkaistu: helmikuu 4, 2016
Avainsanat: locus-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Mika Kivimäki. Kartta: Nicolette Caven. Kannen kuva: Mike Bryan. Sidottu.

Locus-palkinto (paras nuortenkirja) 2015. David Gemmell Legend Award -ehdokas 2015.

»Vannoin, että kostan isäni murhaajille. Saatan olla vain puoliksi mies, mutta vannoin täyden valan.»

Prinssi Yarvi on vannonut voittavansa takaisin valtaistuimen, jolle hän ei koskaan halunnut nousta. Sitä ennen hänen on kuitenkin kestettävä ... (lisää)

Gregor ja rottien koodi (Alismaan tarinat, #5)Hiljaisuus (Langennut enkeli, #3)Yliluonnollisesti (Paranormaali, #2)Odininlapsi (Korpinkehät, #1)Salattu (Yön talo, #10)
Eija
Uusin jäsen: Tiia