Verenvahti - Tessa Gratton4

Kirja-arvio :: Verenvahti

Kirjoittanut lumikkki___

Alku oli hieman tönkköistä, ja mielestäni aivan liian sekavaa. Kiinnostus lopahti kokoajan, kunnes noin puolenvälin jälkeen sain vihdoin juonesta kiinni. Ainoa syy miksi ylipäätään jatkoin tämän lukemista, oli se että edeltäjänsä oli upea teos.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Verenvahti

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

”Koko elämäni ajan huoneeni ikkunan alla oli muhinut salaisuus.
Tiesin, että minun olisi pitänyt käyttää aikani siihen, että olisin luonut kirouksen karkottavan loitsun, muuttanut ruusut tuhkaksi ja sirotellut ne tuuleen ja jokeen.
Niin Arthur käski minun tehdä.
Mutta minä valitsin toisin.”

Veritaiat ovat Mab Prowdille toinen luonto: väkevät taiat, joilla voisi hallita koko maailmaa – valtava voima, jota olisi helppo käyttää väärin. Mabin äiti teki niin. Mab itse haluaa vain pitää taian elävänä ja vartioida sen salaisuuksia, purkaa kirouksia ja puhdistaa.

Eräänä aamuna Mab tapaa Willin, joka yrittää karkottaa omia henkilökohtaisia aaveitaan. Ja äkkiä valloillaan ovat vaaralliset voimat – voimat, joista kukaan ei kertonut Mabille.

Nuorten aikuisten lukuromaani on mukaansatempaava pakkaus magiaa, mustaa jännitystä ja romantiikkaa Stephenie Meyerin ja Maggie Stiefvaterin tapaan.

Amerikkalaisen Tessa Grattonin esikoisromaani Veritaika oli maailmanmenestys. Verenvahti on sen itsenäinen jatko-osa.