Kirja-arvio: Totuuskuutio

Kirjoittanut Lukijatar - 3.0

Totuuskuution on dystopian makuinen, tulevaisuuden Suomeen sijoittuva teos, jossa pohditaan monipuolisesti tiedon, muistamisen ja ympäröivän digitaalisen kulttuurin ongelmakohtia tarjoamatta silti suoraa ratkaisua niihin. Teksti on sujuvaa ja tarinankerronta toimii ihan mukavasti. Hahmot ovat mukiinmeneviä nekin. Suosittelen teosta oikeastaan kaikille, joita tulevaisuudenkuvat tai ympäröivästä informaatiokulttuurista nousevat kysymyksenasettelut kiinnostavat.

Tietoa kirjasta :: Totuuskuutio

Esa Mäkinen Julkaistu: helmikuu 9, 2015
Tyylit: scifidystopia, jännitys
Avainsanat: kotimainen

Sidottu, kansipaperi.

Kuka päättää, mitä sinusta tiedetään? Tunnetun journalistin esikoisromaani on hyytävän ajankohtainen trilleri tulevaisuuden Suomesta, missä tieto, valta ja raha ovat yhtä.

Tero Lilja työskentelee jättikonserni Celsiuksella täsmäyttäjänä: hän oikoo internetin sisältöä maksavien asiakkaiden edun mukaiseksi. Jos suuryrityksen tekemästä virheestä alkaa liikkua tietoa, Celsiuksen pojat vaihtavat tilalle jotakin ... (lisää)

TalviKuvun allaEnsimmäinen siirtokunta (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #1)Linnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)Peilikaupunki (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #3)
Pisania
Uusin jäsen: Topi Kopakkala