Kirja-arvio: Varjot pitenevät

Kirjoittanut Eija - 4.0

Pidin Varjot pitenevät kirjasta enemmän kuin sarjan ensimmäisestä osasta Mustasta komppaniasta. Tarina on sujuvammin seurattava, koska maailma ja hahmot on jo tuttuja. Puoskarin kertoma on edelleen hyvin pelkistettyä lyhyine lauseineen. Siksi toisen näkökulman - majatalonisäntä Shedin -  mukaantulo elävöittää kertomusta mukavasti.  Juonenkuljetus on edelleen tiiviistä – ei rönsyjä, ei turhuuksia, mutta eteneminen tuntuu kuitenkin olevan positiivisessa mielessä hieman rauhallisempaa, kuin ensimmäisessä osassa.

Tietoa kirjasta :: Varjot pitenevät

Glen Cook Julkaistu: maaliskuu 4, 2016
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia

Alkuteos ilmestynyt 1984. Suomentanut Markus Harju. Kansi ja kuvitus: Petri Hiltunen. Nidottu.

Saatan nauraa talonpojille ja kaupunkilaisille, jotka on kahlehdittu elämiensä ajaksi maailman yhteen pieneen kolkkaan, kun taas minä vaellan sitä pitkin ja poikin ja saan nähdä kaikki sen ihmeet. Mutta kun joskus kaadun, minulla ei ole lasta, joka kantaisi nimeäni, ei muuta perhettä suremassa minua kuin toverini, ... (lisää)

Aamu (Viimeinen, #2)Sandman: Kerratut elämät (Sandman deluxe, #7)Ennen hirttämistä (Ensimmäinen laki, #2)Äänellä jonka kuulet: Spekulatiivisia novelleja sukupuolen moninaisuudestaKuninkaiden viimeinen keino (Ensimmäinen laki, #3)
emski, Karah Enola, Jussi, Jukuke
Uusin jäsen: Anni