Tämä kuului niihin kirjoihin, joita luin useamman kerran lapsena. Lindgren kuvaa kuoleman jälkeisen maailman kauniiksi, mutta vaaralliseksi. Itseäni hirvitti lapsena kirjan kuvat Katlasta ja sen rääkäisyt olivat todella kammottavia kyseisessä elokuvaversiossa.

Tietoa kirjasta :: Veljeni, Leijonamieli

Astrid Lindgren Julkaistu: 1974
Tyylit: fantasiasatufantasia, lapset
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1973. Suomentanut Kaarina Helakisa. Kuvittanut Ilon Wikland. Sidottu.

Veljeni, Leijonamieli kertoo kahdesta veljeksestä, Joonatan ja Kalle Leijonasta. Sairas pikkupoika Kalle eli Korppu ihailee suuresti isoveljeään Joonatania. Isoveli pelastaa Korpun palavasta talosta mutta menehtyy itse. Pian myös Korppu kuolee sairauteensa ja seuraa veljeään kauniiseen maahan, Nangijalaan.

Veljeni, Leijonamieli on sekä jännittävä kertomus vihreiden laaksojen, sadun ja leiritulien maasta että hyvän ja pahan kamppailusta, kaiken voittavasta ystävyydestä ja kuolemasta.

Prinssi Ahava ja riipuksen arvoitus (Patarania, #1)Kadonnut kaupunki (Salainen kirjasto, #2)Kirous (Tähtisilmät, #2)Tutkimattomilla vesillä (Hukkuneiden laakso, #1)Prinssi Ahava ja valtaistuimen salaisuus (Patarania, #2)
LordStenhammar, Maria Huunonen
Uusin jäsen: Antero Stenhammar